I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av Twendor
Under besøk i grannlandet nyligen fikk jeg en superpositiv og fantastisk opplevelse i en XC60 My10.
Bilen var optimalisert med BSR sin nye PPC-trim på 245 Hk-520 Nm. :D
En opplevelse som jeg på forhånd vanskelig kunne forestille meg? Man må faktisk åpne panseret(huven) for å sjekke hva som virkelig befinner seg der. Motoren fungerte jo nesten som en Stor bensinmotor, og ble bare bedre og bedre jo raskere jeg kjørte. De glatte og snødekte veiene ble det som satte en begrensning denne gangen.
Forbruket på den optimaliserte bilen med dubbdekk ble på 0.76, og det var ikke noen sparekjøring som ble foretatt.
Så en kjempestor takk til BSR som har fått til en KANONTRIM til en allerede god motor. :D :D :D
Senast redigerad av 1 Twendor, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Det skulle vara kul att testa t.ex 0-100 med det bilen och se om det är så stor skillnad. 245hk/520Nm borde nästan räcka för att komma ner i under 7 sek. Heicos uppgradering (230hk/460Nm) som är lik Polestars gör 0-100 på 7,8s som jämförelse.
av Twendor
Fikk aldrig testet akkurat 0-100 pga meget glatte veier i forrige uke.
Men på BSR`s hjemmeside finnes en skala på trim på 163 hk-420 nm-awd dobbelturbo motoren My10.
Der 80-120 km/h på veksel 4 er oppgitt til original 8.7 sek mot PPC trim 5.5 sek.

80-140 km/h på veksel 5 er oppgitt til original 15.7 sek mot PPC trim 11.7 sek.

100-150 km/h på veksel 5 er oppgitt til original 16.1 sek mot PPC trim 10.5 sek.

Må vel sies å være en meget pen effektforbedring mot den originale?
Tallene for D5 mangler, men de for 163 hk dobbelturbo er jo virkelig en reel forbedring.
Og jeg kan garantere at den er svært merkbart den effektøkningen som kommer i mellomregisteret.
Meget bra av BSR :D
OM RYSSEN KOMMER

Ja det har ju aldrig tidigare hänt att Trump […]

Jag kan inte låta bli att fundera på […]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]

Från en "kompis" :-D ✅ Du har a[…]