Hej!
Det är en ren mjukvara som egentligen utnyttjar telefonens funktioner. Det är olika mellan olika telefonmodeller hur mycket funktionalitet du kan få. Med min gamla SonyEricsson hade jag full funktionalitet, d.v.s. den synkade telefonboken helt felfritt och kunde skilja på mobilnummer och hemnummer etc. Röststyrningen var perfekt och den visade också namnet på den som ringer upp i stället för nummret. Men min nuvarande Nokia E51 är det sämre men jag skall uppdatera mjukvaran på nästa Service så borde det bli bättre
Fördelen med den bluetooth är att du kan prata medan du kliver in i bilen. bilen kopplar upp automatiskt och överför ljudet till bilen. Omvänt om du kliver ur, d.v.s. den kopplar om automatiskt. Dock är det sämre ljud i Bluetooth än en fastmonterad men jag ringer mycket från bilen (även telefonkonferenser etc) och har aldrig känt att det är ett hinder. Dessutom har de en bättre monterad mikrofon från 2010 års modell.
Du kommer alltså åt:
-telefonbok (hur det ser ut varierar beroende på telefon)
-Senast ringda nummer
-Missade nummer
-Senast Mottagna nummer
-Röstuppringning
För mig är det ett kanontillbehör då jag låter telefonen ligga i väskan i bagaget och kunna sköta i princip allt från rattknapparna. Det enda som inte går är att SMS:a men det är av säkerhetsskäl som den funktionen är spärrad. Av förklarliga skäl......
Ett mycket prisvärt tillbehör om du ringer en del från bilen. Dessutom kan du lagra flera telefoner (din frus etc) så att hon kan koppla upp sig om hon har bilen.
http://www.garaget.org/Racetwin2
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson