Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av heavychevy
#24379
Volvo 460 2.0 95:a. Startproblem efter kamremsbrott. Har bytt toppen p.g.a. ventilras på gamla toppen. Allt monterat och klart, vrider på nyckeln, startar direkt, går ur bilen och ska handgasa i motorrummet direkt på spjället. Då dör motorn. Startar ej efter detta.
Användarvisningsbild
av boostofta
#24446
Är det rätt topp??? Renault/volvo??
Rätt kamrem, rätt monterad???
Rätt tempgivare på den "nya" toppen??
Glömt något kontaktstycke??
osv.
Allt DU har gjort kan vara fel. Det brukar vara så efter ett sånt här jobb.
Sen vet jag att kolvar kan spricka vid ventilkontakt = dålig komp. Men motorn går i regel ojämnt då
Användarvisningsbild
av boostofta
#27601
Hur har det gott, Nyfiken :)
av andreas mårtensson
#28238
kolla allt det den andra sa o kanske du får dra igång den för det har hänt ett par gånger för mig att den kan inte starta på egen hand typ utan man fått dra igång den men det kan ju va som den andra sa att du har spricka i kolven o så
Köpråd V60 Recarge

När jag köpte min xc60 begärde jag […]

Det varierar med årsmodeller och när […]

Har du kollat på något av det vi skri[…]

230fk går snålt

Chipet ska vara gjort för 3 bar . Jag vet att[…]