Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Sitter med 2 olika offerter, båda med samma totalpris. Kan inte välja då jag tycker att båda har sina för och nackdelar... Hjälp! Hur skulle ni göra - och varför?

V70 2.4d Business momentum + tidur, drag, nivå samt lite småkrafs
mot
XC70 2.4d standard standard + drag, tidur samt lite småkrafs

mvh
jiha skrev:Sitter med 2 olika offerter, båda med samma totalpris. Kan inte välja då jag tycker att båda har sina för och nackdelar... Hjälp! Hur skulle ni göra - och varför?

V70 2.4d Business momentum + tidur, drag, nivå samt lite småkrafs
mot
XC70 2.4d standard standard + drag, tidur samt lite småkrafs

mvh
om du gillar bilarna lika mycket skulle jag titta lite på totalekonomi dvs förväntad värde efter x antal år. jag tror att xc70 kommer behålla värdet bättre, trots klen utrustning . dom där tjänstebilsanpassade modellerna brukar ha rätt dåligt andrahandsvärde - för stort utbud helt enkelt. nu utgår jag från att det är privatköp - är det inte det spelar ju detta ingen roll.
jiha skrev:Joschua: Tjänstebil. Faktum är att xc:n blir lite billigare då vi har högre påslag på extrautrustning.
Jag skulle nog ändå ta xc70 iså fall. Tycker den ser roligare ut ialla fall med dom specarna som du väljer mellan
V70:

- Snabbare
- Bättre väghållning
- Torde vara snålare
- Åtminstonde rimligt utrustad för att vara en ny bil i denna prisklass

Fördel XC70:

- Markfrigång?

Mvh
Arese
  • 1
  • 2
  • 3