Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bjornw
På flera andra märken kan man välja om man vill att "trygghetsbelysningen" ska tändas vid upplåsning, inte bara innerbelysningen. Jag kan inte hitta något sätt på XC60:n att styra det. Är det någon som vet om det går att få till? Den mörka årstiden är det riktigt praktiskt, förutom att det är trevligt och välkomnande.
av JHg
Går tyvärr inte... Inte på någon Volvo modell. Ligger också på min önskelista. Jätteenkelt för Volvo att fixa, behövs bara lite programmering...
Användarvisningsbild
av bjornw
mane skrev:Eller så trycker man på bägge knapparna :wink:
Vi funderar på att välja till keyless och då skulle man vilja att den tände bara man gick inom räckhåll, utan att ens trycka på knappen. Går man utom räckhåll släcker den inom X sekunder.

De tekniska förutsättningarna finns på plats, så VARFÖR inte? Låt kunderna välja, lägg in ett val i menyn så alla kan få som de vill.
Användarvisningsbild
av CarMan
volvo har valt att ha 2 knappar på bilen så du själv kan välja om du vill låsa upp bilen. Käns ju ganska dunt att låsa upp bilen o då tändsbelysningen samtidigt, då der du tjuven o han kan ta sig in i blen före dig.
bättre att först tända o sen låsa upp om det känns tryggt.

med keyless så kan du inte öppna dörren fören du är nära bilen, o då är det meningslöst att lysa upp bilen. Men vill inte att det ska gå att öppna bilen om fjärrkontrollen är för långt bort från dörren, då kan tjuven gå in i bilen före dig.

jag anser att volvo tänkt till ordentöigt !
av JHg
Jag tänkte snarare på att när man går ur bilen...
hade varit mycket praktiskt om dman kunde välja att den tänds automatiskt.

Och ja, jag vet att "follow me home" finns...
Användarvisningsbild
av bjornw
CarMan skrev:volvo har valt att ha 2 knappar på bilen så du själv kan välja om du vill låsa upp bilen. Käns ju ganska dunt att låsa upp bilen o då tändsbelysningen samtidigt, då der du tjuven o han kan ta sig in i blen före dig. bättre att först tända o sen låsa upp om det känns tryggt.

med keyless så kan du inte öppna dörren fören du är nära bilen, o då är det meningslöst att lysa upp bilen. Men vill inte att det ska gå att öppna bilen om fjärrkontrollen är för långt bort från dörren, då kan tjuven gå in i bilen före dig.

jag anser att volvo tänkt till ordentöigt !
Vilken tjuv? Jag bor i glesbefolkade delen av världen och i 10 fall av 9 finns ingen annan än de som ska in i bilen närmare än 50m. Jag vill inte lida av att Chicago har problem med bilrånare. Och dessutom blinkar ju bilen glatt vid upplåsning. Om man inte stängt av det, och nu närmar vi oss min poäng, var för inte låta kunden bestämma över "trygghetsbelysning" och "follow me home" och allt vad det heter också.

Håller inte alls med dig om att Volvo tänkt rätt för alla, deras och din logik passar vissa, men inte alla. Låt oss välja!
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Jag har tidigare startat en tråd i samma ämne men kring en V70II. Dock är problemet detsamma. Se tråden i länken.

viewtopic.php?f=56&t=49160
A-traktor av 2,4d?

Se där ja, då kan det ju gå ialla[…]

v70 tdi d5252t startar inte!

Har samma problem hittade du vad felet var?

Skumt fel b230ft

Nu har jag kollat kammen, lambdan och mätt up[…]

Knock sensor? V70 2,5FT 2010

Har samma problem. Fick du ordning på det oc[…]