Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vi provkörde en XC60 häromveckan och dottern som är 6 år tyckte att den var lite besvärlig att kliva ur pga höjden på insteget bak. Funderar på om running boards kan göra den "barnvänligare"? För de går väl att kliva på! Någon som är i småbarnssvängen som har XC60 kanske med RB? Eller är det bara en "vanesak" och hon vänjer sig?
runningboardsen går att kliva på, även för en vuxen
Övervägde running boards till en av mina XC90 men avstod då dessa blev rejält hala när det blev vått. Barnen har fått lära sig att ta sig in och ut i bilen ändå. Det funkar bra.
I dagsläget finns det gummi steg att sätta på running boards som minskar halkrisken, men de är fula;-)
För egen del så är runningboards bara ett sätt att konstant smutsa ned byxorna.

Ser därför fram emot de scuff-plates som skall sitta på min kommande XC90 R-design. Motsvarande dekorprofil finns till XC60 som är skitsnygg.
det är helt olika runingsboards på XC90 & XC60, halt olika design, går ina alls att jämföra
Valgte running boards fordi min minste datter, var med på prøvetur, og det ble bedre å komme inn i bilen.
Running boards er godkjente for 150 kg.
Det er også mye bedre adkomst til taket, f.eks legge i takboks osv.
Får vasket/polert taket på en bedre måte.
Running boards gjør også til at man får en litt bredere bil, beskytter mot småbusk, kratt og biler som parkerer ved siden av på parkeringsplasser.
Men et lite minus, er at man får litt skitt på buksens bakside.
UffeXC skrev: För egen del så är runningboards bara ett sätt att konstant smutsa ned byxorna.
Sier det samme, spesielt kona som er kortere enn meg!
(Hadde runningboards på X3n).
Valgte side scuff plates på XC60n :)
Husk også at de er litt annerledes utformet på Xc60, enn mange andre biler.
Smal foran, bredere bak. Men barnas bukser holder seg bedre. Samt at man har noe å stå på når man laster taket.
Byte av multirem på en xc-70, 2008

Med dieselmotor 2,4-2,5 vad är det för[…]

..eller att kabeln tlll endera ABS-givaren på[…]

Hej har bytt handbromsbackar och wirar på e[…]

Om tändlås är kasst ?

Vad är symtomen om tändlåset ä[…]