Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av svensen
Jeg har akkurat hentet min 2006 Magic Blue Perl Metallic / Light Beige V70 2.0T Aut. Summum med RTI/TV, telefon, integrerte barneseter m.m. som jeg har ventet på i nesten to måneder!

I instruksjonsboken står det at ryggesensorene må holdes rene for å virke.
To ganger i løpet av de to dagene jeg har hatt bilen, har ryggesensoren varslet med jevn tone (<30 cm) uten grunn. Bilen er nyvasket, men det er ca -6 grader ute. Kan dette skyldes isdannelse? (Jeg forsøkte å gni over sensorene med fingrene, og da fungerte de som de skulle igjen), eller er det en feil med sensorene?

Mvh

Sven
av dante
Jag kan bara säga att backsensorerna på min -04 fungerar bra och att de aldrig har varnat felaktigt på det sätt som du beskriver. Kanske är det andra sensorer på -06? det låter som att de är lite väl känsliga.

/Daniel
av nick_hbg
Jag har haft liknande problem med min när det var frysgrader efter det hade regnat.

Mvh

Nick
Användarvisningsbild
av kez_style
svensen skrev:Jeg har akkurat hentet min 2006 Magic Blue Perl Metallic / Light Beige V70 2.0T Aut. Summum med RTI/TV, telefon, integrerte barneseter m.m. som jeg har ventet på i nesten to måneder!

To ganger i løpet av de to dagene jeg har hatt bilen, har ryggesensoren varslet med jevn tone (<30 cm) uten grunn. Bilen er nyvasket, men det er ca -6 grader ute. Kan dette skyldes isdannelse? (Jeg forsøkte å gni over sensorene med fingrene, og da fungerte de som de skulle igjen), eller er det en feil med sensorene?

Mvh

Sven
Jag hade samma problem med min saab att när det blev kallt pep regnsensor ljudet hela tiden... men annars funkade den bra MEN ibland reagerade den på vanligt regn oxå :(
av BG
svensen skrev:Jeg har akkurat hentet min 2006 Magic Blue Perl Metallic / Light Beige V70 2.0T Aut. Summum med RTI/TV, telefon, integrerte barneseter m.m. som jeg har ventet på i nesten to måneder!

Mvh

Sven
Samma här. Fungerat perfekt i sex månader, men direkt efter tvätt och tork igår så ljuder fast ton så fort man lägger i backen. När man sen backar är det antingen fast ton eller inkonsekvent blandning av toner. Hjälper inte hur mycket jag än torkar. S60 2,5 T.

Hälsar/BG
av BG
När man efter tre dagar är på väg att reklamera så fungerar backvarnaren perfekt igen. Måste vara fukt/tvätt/elektronik som utlöser detta.

/BG

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]