- fre 15 jan 2010, 22:17
Ja då finns det olika tolkningar då, som vanligt.
Bötesbeloppet du pratar om, av vilken anledning utfärdades det, och på vilken grund?
Den där med 144:an skulle han ju ha protesterat, spanska flaggan för en sån sak är ju regelvidrigt, man kan bara få föreläggande om registreringsbesiktning på det. Har själv åkt på det just på Taklucka, dagen efter den var monterad.
Har även blitt stoppad av "trafik"polisen (Länstrafikgruppen som det hette förr iaf) med just bil som monterats dragkrok på, hade även en biltrailer på draget, och på trailern var en bil lastad.
DOm kollade regbevis, såg att den inte var registrerad med drag, dom sa att det måste jag göra och gav mig ett föreläggande om regbesiktning inom en månad, precis som det ska vara, dom ville även att jag skulle lämna trailern, men jag bad dom påvisa varför, det kunde dom inte, finns inget som säger att man inte får använda draget fullt ut även fast bilen inte är registreringsbesiktigad ännu. Jag fick köra iväg som vanligt, men registrerade såklart med draget inom en månad.
Med ditt resonemang skulle man ju inte få köra en meter med en bil man gjort någon ändring på som kräver regbesiktning.
Óm du byter motor i din bil till en annan, tar du den då på trailer till regbesiktningen? Nä, självklart får du ju köra och använda motorn som vanligt. Samma sak.
Och nej, jag tänker nog inte diskutera mer, för du har alltid rätt, oavsett vad någon annan säger, så det är lönlöst.
Amazon-66 | 145-69 | 144-70 | 242DL-75 | 244GL-79 | 245GL-88 | 745GL-88