Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av palmhall1979
har en volvo v70 -08 med den elektriska bakluckan det är inga problem att öppna den men den åker ner lika fort igen förmodligen pga dålig kolv.
rejmes säger att dom aldrig hört talas om det tidigare så tänkte höra om jag var ensam om detta eller om flera råkat ut för samma sak.
Användarvisningsbild
av tko
palmhall1979 skrev:har en volvo v70 -08 med den elektriska bakluckan det är inga problem att öppna den men den åker ner lika fort igen förmodligen pga dålig kolv.
rejmes säger att dom aldrig hört talas om det tidigare så tänkte höra om jag var ensam om detta eller om flera råkat ut för samma sak.
Min baklucka har också stängt av sig själv när det var snö och is på den, blev väldigt chockad när jag fick den i huvet :shock:

Problemet försvann när isen och snön smält bort så det verkar inte vara så stor marginal på motorn/mekanismen som håller den elektriska luckan öppen.
av tunnis
Min gjorde likandant i julas när vi var i Sälen.

Såfort temperaturen smög ned under -20gr säckade gasdämparen ihop och luckan sjönk sakta ned.
av Halvmas
Vill minnas att samma sak hände under " Vi bilägares långbilstest" när det testade bilarnas vinteregenskaper uppe i norr. Bakluckan på V70II beskrev de som en råttfälla. Lagom tills man hukat sig in i bakluckan så åker den igen och man får den i ryggen. Detta berodde troligtvis på den snö som ansamlades och tyngde ner bakluckan. Bilen hade elektrisk öppning av luckan.

18k mil / 10år det som inträffar f&o[…]

Bytt lufttemperaturgivare (Fenix ​​5.2). Mitt p&ar[…]

Hej! Jag har en Volvo S60 T5 från 2008 som h[…]

..eller att kabeln tlll endera ABS-givaren på[…]