Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av vedhuggarn
Tjabba alla,

Tänkte höra med er nu i kylans hårda tider vilken kupévärmare som ni anser är mest prisvärd? Det skall vara pålitligt och prisvänligt.

Må gott!
Användarvisningsbild
av vetten
Sommarvärme med mycket sol och gärna direkt på bilen 8)
Användarvisningsbild
av vetten
Tja det finns en tråd iofs. om detta med kalla 40-serien

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 18&t=48912

Vet inte om den kan hjälpa dej?

Men beträffande kupevärmare du ska välja är väl kanske lite beroende på om du åker S40 eller V40 har du en kupevärmare på 1000w i en S40 så kan det kanske räcka med en timme och med en likadan i en V40 så blir det säkert två timmar, men det behöver nog mototvärmaren iallafall vid den tempen :shock:
Användarvisningsbild
av Severin
Nu måste jag bara passa på att fråga när det frågas om värmare, varför står det ex 1300w vid -25?

Får man 1300w bara i början och sen när den har värmt upp så sänker den effekten? isf till vad?
av Rådlös
Kan det vara så att tillverkaren vill visa att han tänker energisparmässigt och menar att när det är kallare än -25° C, skall man ha effekt över 1300 watt? Är det varmare, kanske man tänker sig en lägre effekt i energihushållningens namn?

Bara en gissning från min sida. Fler bud?
Användarvisningsbild
av Severin
Mmm fast vissa skriver "effektuttaget justeras efter omgivande temperatur"

Eftersom jag bara har 6A i garaget så blir det inte så mycke över till kupévärmaren och jag pluggar in direkt och sen så får den stå på tills jag ska ha bilen igen. då kommer värmaren att inte köra på 1300W om jag förstår det rätt om den ska justeras efter omgivande temperatur och då skulle jag i teorin kunna använda en större värmare eftersom bilen är varm den den startar

Går bilen bra? För mig och många […]

Att tex läcker avgaser

Missljud vid start stopp

Har fått ett missljud som uppstår n&au[…]

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]