- tor 07 jan 2010, 02:54
Hej igen alla, nu har jag lyckats sura ner bilen (tror jag), tog ut bilen ur garaget på jobbet pga platsbrist i förrgår sen blev det ju 25 minusgrader såklart så efter ett dygn ute gick den inte att starta, den tände till några ggr, sen malde den bara utan antydan till tändning. Luktade inte bensin och kändes inte som den förlorade komp så jag antar att nåt frusit bara? Så då puttar vi in den i garaget där den efter ett dygn i värme fotfarande inte startar MEN nu känns det som kompet försvann, motorn går liksom runt väldigt lätt nu men tänder förstås fortfarande inte. Och nu luktar det lite bensin också...
SÅ... tänkte göra som Pettson föreslagit många andra här; en matsked olja i varje cylinder, koppla ur spridarna, nöta på starten tills kompen återvänder (förhoppningsvis) och sen koppla i spridarkontakterna igen.
Om ingen vill avråda? Har en 850 glt -97, trodde inte den var så sliten att detta kunde hända, men-men..
Ska bli intressant att se hur VD:n reagerar när garaget är fyllt med oljerök, ett litet plus i det här antar jag :)
SÅ... tänkte göra som Pettson föreslagit många andra här; en matsked olja i varje cylinder, koppla ur spridarna, nöta på starten tills kompen återvänder (förhoppningsvis) och sen koppla i spridarkontakterna igen.
Om ingen vill avråda? Har en 850 glt -97, trodde inte den var så sliten att detta kunde hända, men-men..
Ska bli intressant att se hur VD:n reagerar när garaget är fyllt med oljerök, ett litet plus i det här antar jag :)
Fingertoppskänsla