Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Ser att det finns några frågor och svar i forumet om service och trygghetsavtal.
Blir dock inte klokare av det.

Ställer följande fråga :
Jag har trygghetsavtal kopplat till bilen sedan ny och lämnades in på 2:a servicen (År 2) med 2700 mil på mätaren.

Vilka åtgärder utförs vid denna service? Bytts t.ex filtersatsen för motor ut,luftfiltersats, kupé filter , bränslefilter, tändstift, multilinkfilter? ( Motorolja och filter är bytt ).

Eftersom man har Trygghetsavtal och betalar en bra peng/mån borde inte År 2 servicen vara lika med volvos serviceprotokoll för År 2 med 6000 mil?

Tacksam för svar.
/Faidon
Faidon skrev:Hej,

Ser att det finns några frågor och svar i forumet om service och trygghetsavtal.

Ställer följande fråga :
Jag har trygghetsavtal kopplat till bilen sedan ny och lämnades in på 2:a servicen (År 2) med 2700 mil på mätaren.

Vilka åtgärder utförs vid denna service? Bytts t.ex filtersatsen för motor ut,luftfiltersats, kupé filter , bränslefilter, tändstift, multilinkfilter? ( Motorolja och filter är bytt ).

Eftersom man har Trygghetsavtal och betalar en bra peng/mån borde inte År 2 servicen vara lika med volvos serviceprotokoll för År 2 med 6000 mil?

Tacksam för svar.
/Faidon
Jag hade Trygghetsavtal på mina taxibilar. Men då hette det Serviceavtal. Det de gjorde var att serva bilen efter ordinarie serviceprogram. Med andra ord vad de skulle gjort om du lämnat in din bil och betalat på "vanligt" sätt.
KKR skrev:
Faidon skrev:Hej,

Ställer följande fråga :

Tacksam för svar.
/Faidon
Jag hade Trygghetsavtal på mina taxibilar. Men då hette det Serviceavtal. Det de gjorde var att serva bilen efter ordinarie serviceprogram. Med andra ord vad de skulle gjort om du lämnat in din bil och betalat på "vanligt" sätt.
Eftersom jag tecknade Trygghetsavtal för att få ett bekymmerslös ägande så vet jag inte riktigt vad som utförs vid servicetillfället. Problemet nu är att jag inte fick någon arbetsedel vid tillfället och när jag ombad om denna så fick jag ett blankt papper gällande underhållsservice ( kontroll av bromskivor, etc..) och en intern verkstadsfaktura för de delar som "servats" och bytts. De hade t.ex inte bytt kupéfilter, multilinkfilter, bränslefilter och flera delar som kanske borde utföras enligt volvos serviceprotokoll för År 2, 6000 mil fastän min bil endast rullat 2700 mil vid tillfället.
Känner mig lite smått lurad.

Enligt trygghetsavtalet betalar man för full service och delar som går sönder av normal slitage vid jämförelse av "vanlig" service.

/Faidon
Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]

..Jag tror lösningen blir att sätta di[…]