Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

jag vet att det var lite tjut på V50 2004 när dom kom, men sen des har jag inte hört nån bil med oljud. (så¨specielt vanligt kan det inte vara)

om det tjuter kanske det fins ett annat belägg att montera? inget jag vet om det finns till din bil, men vet att man för har haft till andra bilmodeller.
Vem bryr sig?

Min XC70 -10 skriker, min Supra med racingbromsa skriker, min Motorcyckel skriker också. Ändå kan man bromsar så ögonen poppar ur skallen med dom.
Skriken beror på att beläggen vibrerar mot skivorna.

-Skrikdämpningsplattor kan funka, dvs mjukt mellanlägg mot kolven

-Andra belägg kan hjälpa.

-Fetta in ytona där beläggen glider mot okens stryskenor.

Biltema tex har det.

Skrikdämpningsplattor universal
Tillverkade av ett speciellt gummimaterial som tål hög värme och effektivt dämpar vibrationsljud från bromsbeläggen. Självhäftande och enkelt klippbara till rätt format. Levereras i satser om 4 plattor.

Bild
man ska inte montera såna där skrick plattor...

med rätt greor skricker det inte.
det handlar om rätt tileranser, rätt fjädrar & rätt matriel i kloss o skiva
CarMan skrev:man ska inte montera såna där skrick plattor...

med rätt greor skricker det inte.
det handlar om rätt tileranser, rätt fjädrar & rätt matriel i kloss o skiva
Så du menar att volvo har monterat fel saker på fabriken med dassiga toleranser och fel material på min sprillans nya XC70II -10 då eftersom bromsarna skrek redan från början?
det finns olika belägg för olika masknader.
sen kan det var fabrikatiosfel på en av komponenterna, eller avsaknad av en del.
Hjälp med Vida

Tack Jallemet. Saken är att min OBD läsa[…]

Katalysator...

Om du har original downpipe (främre avgasr&ou[…]

Kontaktlim borde väl fungera

Letade efter skramlande ljud under bilen. Kommer t[…]