NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av niklasstahl
Hur byter jag enklast till 170hk. Det är ju samma motor bara annan programvara. Helst vill jag ha volvo delar alltså inte BSR el liknande. Kan man köpa boxen från en skrotad 170hk, kan man montera själv, pris m.m. Någon som gjort detta?
av xabio
Det borde gå att uppgradera på en Volvoverkstad. Har för mig att det kostar ca 6000 kr (har bara hört det ryktesvägen).
Om du köper en begagnad burk (motorstyrenhet) så kommer det inte att funka eftersom du måste programmera om den ändå.I programvaran som laddas ned skrivs en kod där Bilens VIN (bilens serienummer) ingår. Lägger du bara dit en burk med an annan bils VIN nummer så kommer det att generera felkoder.
Så kort och gått, om du inte har en polare på Volvo som kan fixa detta åt dig gratis, så får du betala för programvaran på en Volvoverkstad, eller så får du köpa en tredjepartslösning.
Användarvisningsbild
av Jensen
xabio skrev:Det borde gå att uppgradera på en Volvoverkstad. Har för mig att det kostar ca 6000 kr (har bara hört det ryktesvägen).
Om du köper en begagnad burk (motorstyrenhet) så kommer det inte att funka eftersom du måste programmera om den ändå.I programvaran som laddas ned skrivs en kod där Bilens VIN (bilens serienummer) ingår. Lägger du bara dit en burk med an annan bils VIN nummer så kommer det att generera felkoder.
Så kort och gått, om du inte har en polare på Volvo som kan fixa detta åt dig gratis, så får du betala för programvaran på en Volvoverkstad, eller så får du köpa en tredjepartslösning.
Ryktesvägen stämmer tyvärr inte denna gång.
Volvo genomför inte någon uppgradering i efterhand
för kunder som vill ha 170 istället för 140.
Det får man ta med t.ex BSR el likn.
p-sim (mini sim) surf xc40

Bump!

Finns ju inget att spola på en manuell l&a[…]

Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]