Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rol39and
Hej js i Malmö har du + grader? annars får man lätt det vid denna operation. Jag kör svart också men en -94.
Jag har inte fått isär slangkopplingen ännu,skall prova Pettsons tips med en inpackning med fett som får verka
några dagar,under tiden skall jag träna bodybildning mera muskelmassa
God jul alla problemlösare.
Användarvisningsbild
av js1
Hej,

Oj, du startade en ny tråd.
Nja, nu har vi frost men när jag pillade med det för nån månad sen hade jag 10-15 grader i garaget. Får be nån om hjälp till våren så man kan
manövrera var sitt verktyg, alternativt offra fast Biltema 22:or och böja i 90°sen borde man kunna få bättre kraft med en skiftnyckel i andra änden
om du förstår vad jag menar.
av *pettson*
js1 skrev:Hej,

Oj, du startade en ny tråd.
Nja, nu har vi frost men när jag pillade med det för nån månad sen hade jag 10-15 grader i garaget. Får be nån om hjälp till våren så man kan
manövrera var sitt verktyg, alternativt offra fast Biltema 22:or och böja i 90°sen borde man kunna få bättre kraft med en skiftnyckel i andra änden
om du förstår vad jag menar.
ALDRIG ALDRIG använda muttersvarv vid biljobb om det inte är en udda dimension och du står mitt ute på en åker med 20 mil till närmaste civilisation.. (muttersvarv= skiftnyckel)
Användarvisningsbild
av js1
*pettson* skrev: ALDRIG ALDRIG använda muttersvarv vid biljobb om det inte är en udda dimension och du står mitt ute på en åker med 20 mil till närmaste civilisation.. (muttersvarv= skiftnyckel)
Nja, Skiftnyckeln skulle användas till dra runt den böjda fasta som sitter på kopplingen. Det är ju så långt ner och trångt där slangen går in i lådan, så min tanke var att böja en eller två fasta 22:or i 90°så att skaften sticker rakt uppåt. Där kan man se ta med stora skiftnyckeln på nycklarna så man får bättre kraft, det var så jag tänkte.

Ja nä jag kanske tänker fel.. Å a[…]

OM RYSSEN KOMMER

Ja det har ju aldrig tidigare hänt att Trump […]

Byta AUX In i Volvo S60 2009

Tjenare. Har nyss köpt en S60 -09 2.4. Har […]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]