Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kena
Har kört vår V70 (-00:a Glt) 8000mil. Vid 11000 mil bytte jag yttre och inre styrleder, bilen har nu gått 15500 mil. Besiktade igår och fick nedslag på höger yttre styrled som glappar, klarade precis besiktningen. Vänster (och de inre) var som nya tycktes det.
Trodde man fått till åtminstonde lika kvalitet på lederna efter så många år med glappande. Att sedan komma och prata om att piratdelar inte håller måttet är ju skrattretande.
Själva delen om man byter den själv är ju ingen större kostnad, men ska man låta någon annan byta den + hjulinställning så pratar vi 1000lappar.
Min fråga är, har Volvos originaldelar verkligen så olika och dålig kvalitet på styrleder?
av Kena
Kanske nått för Sverker? är ju på gränsen till bedrägeri att kunna fortsätta sälja delar som man vet är dåliga och inte gör något åt det.
Tyckte därför det hade vart intressant om så många som möjligt hade hört av sej här så jag har lite kött på benen.
Ventiljustering s60 T5 2001

https://www.youtube.com/watch?v=bi9BRjunAUM D&a[…]

V70 d5 2008 lastgaller

Det ska sitta sådana utrdragbara lastnä[…]

Nya BE (efter 19 februari 2013) har en begrän[…]

Tack för feedback 👌