- mån 07 dec 2009, 17:49
Hejsan, har ett väldigt jobbigt problem, bilen dricker glykol!
Jag har nyligen satt på ett dubbelt utblås på vardera sida av bilen, i det nya utblåset kommer det vit rök. Jag har riktigt högt tryck i kylarslangarna, speciellt den stora som går in i termostathuset.
På insidan av framrutan får jag en imma som inte går bort, hörde av en bekant att imman kan vara glykol(?) Glykolen ser fin ut, ingen olja vad jag kan se, jag har heller inte vatten i motoroljan varken på oljestickan eller oljepåfyllnadslocket. Motorfläkten går nästan aldrig igång ( vet inte om det hör ihop)
Bilen går bra i övrigt, däremot har jag tappat ladd från 0.9 till 0.6 -0.7
Toppackningen byttes vid 21000mil och bilen har nu gått 26000 mil.
Någon som har en idé om vad felet kan vara?
Mvh
Jag har nyligen satt på ett dubbelt utblås på vardera sida av bilen, i det nya utblåset kommer det vit rök. Jag har riktigt högt tryck i kylarslangarna, speciellt den stora som går in i termostathuset.
På insidan av framrutan får jag en imma som inte går bort, hörde av en bekant att imman kan vara glykol(?) Glykolen ser fin ut, ingen olja vad jag kan se, jag har heller inte vatten i motoroljan varken på oljestickan eller oljepåfyllnadslocket. Motorfläkten går nästan aldrig igång ( vet inte om det hör ihop)
Bilen går bra i övrigt, däremot har jag tappat ladd från 0.9 till 0.6 -0.7
Toppackningen byttes vid 21000mil och bilen har nu gått 26000 mil.
Någon som har en idé om vad felet kan vara?
Mvh
Senast redigerad av 1 HGT, redigerad totalt 0 gånger.