NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Walgot
Har en v50 med premium sound och med aux uttag. Det finns inget som MY2008 har "usb/ipod interface" så att man kan styra allt via radion och få upp låtnamn och så i radio displayen?

Hur är det om man kopplar in via aux, då kan man inte styra via rattknapparna eller?
av Doby
Styra och styra....programvaran är helt kass så det är bättre att köra via aux. Ångrar så grymt att jag la pengar på ipodintegrationen, skulle köpt elstol istället. Sök lite i forumet så hittar du vad som är kass med systemet.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Walgot skrev:Har en v50 med premium sound och med aux uttag. Det finns inget som MY2008 har "usb/ipod interface" så att man kan styra allt via radion och få upp låtnamn och så i radio displayen?

Hur är det om man kopplar in via aux, då kan man inte styra via rattknapparna eller?
Nej, som sagt så får du styra helt från din iPod. Jag tycker det fungerar bra ändå. Ordnar man med någon bra hållare så saknar man nog inte den integreringen.
Användarvisningsbild
av wendtan
Walgot skrev:Har en v50 med premium sound och med aux uttag. Det finns inget som MY2008 har "usb/ipod interface" så att man kan styra allt via radion och få upp låtnamn och så i radio displayen?

Ja du kan styra din ipod från stereons menyer med Music Interface.
Ja du får upp ID3 Tag i radiodisplay osv. Du kan söka på artist, album, podcast, osv osv. Om man jämför vad som finns på marknaden idag och hur andra bilmärkens "orginal lösning" ser ut för ipod så gör den inte på något sätt bort sig.
av Walgot
wendtan skrev:

Ja du kan styra din ipod från stereons menyer med Music Interface.
Ja du får upp ID3 Tag i radiodisplay osv. Du kan söka på artist, album, podcast, osv osv. Om man jämför vad som finns på marknaden idag och hur andra bilmärkens "orginal lösning" ser ut för ipod så gör den inte på något sätt bort sig.
Så det funkar alltså till min 2007 års modell? Är det mjukvaruppdatering eller hur funkar det?
Användarvisningsbild
av StringerBell
Det kostar en slant. Närmare 5000:-, om jag inte är helt felinformerad.

Kanske testa på någon bil som har det innan du bestämmer dig?

Kan vara värt att nämna att alla inte har fått det att fungera så bra med menyerna, trots alla uppdateringar.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 31&t=35343
av Walgot
Det funkar ju bara till årmodell 2008 och framåt. Jag har ju 2007 årsmodell.

Funkar det ändå till 2007:orna?
Användarvisningsbild
av StringerBell
Walgot skrev:Det funkar ju bara till årmodell 2008 och framåt. Jag har ju 2007 årsmodell.

Funkar det ändå till 2007:orna?
Du har ju Premium Sound, och då funkar det med alla årsmodeller.

Har man (som jag) billigaste anläggningen ("Performance") måste man ha 2008 och senare.

Det framgår av länken där om du tittar noga.
av Walgot
Jag frågade på bilia om jag kunde ha ipod interfacet, men det funkade bara på 2008 och framåt.

Har ni fått annan information, är det någon som fått det istallerat på sin 2007?

Angående fönstervev. Volvos Lång[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump!

Finns ju inget att spola på en manuell l&a[…]

Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]