- fre 20 nov 2009, 21:03
Hej Goa gubbar!
Är helt novis på bilar och mekande, så jag skulle tacksamt ta emot råd o tips.
Har en volvo v40 diesel, 1,9td av 98 års modell.
Fick olja i kylaren, körde direkt till en firma (i Arlöv, som inte känns helt seriös...) som konstaterade att det var topplockspackningen som var kass.
de bytte den, vet ej ifall de planade toppen, de bytte även kuggremshjulet.
De idag o sa att den var klar, glad var jag o tänkte gott äntligen fixat.
Betalade o såg glad ut o köre därifrån,
nu lyser lamba lampan, det har den aldrig gjort tidigare, luktar lite avgaser i kupen.
Och motorljudet låter bra mycket mer än innan, jag vet det är en diesel, och kan låta lite som en traktor, men det här är stor skillnad, ett mer högfrekvent ljud, och ansträngt. kommer även då och då ett ljud, ihåligt och burkigt rasslande, brummande, det kommer och går..
Jag körde tillbaka med bilen, men de tycker bara att den låter som en diesel, och att de skulle gjort något för att lambdalampan skulle börja lysa nekade de till, de har ju inte pillat på avgassystemet....
hjälp bitte! vad göra och vilka rättigheter har man??
Är helt novis på bilar och mekande, så jag skulle tacksamt ta emot råd o tips.
Har en volvo v40 diesel, 1,9td av 98 års modell.
Fick olja i kylaren, körde direkt till en firma (i Arlöv, som inte känns helt seriös...) som konstaterade att det var topplockspackningen som var kass.
de bytte den, vet ej ifall de planade toppen, de bytte även kuggremshjulet.
De idag o sa att den var klar, glad var jag o tänkte gott äntligen fixat.
Betalade o såg glad ut o köre därifrån,
nu lyser lamba lampan, det har den aldrig gjort tidigare, luktar lite avgaser i kupen.
Och motorljudet låter bra mycket mer än innan, jag vet det är en diesel, och kan låta lite som en traktor, men det här är stor skillnad, ett mer högfrekvent ljud, och ansträngt. kommer även då och då ett ljud, ihåligt och burkigt rasslande, brummande, det kommer och går..
Jag körde tillbaka med bilen, men de tycker bara att den låter som en diesel, och att de skulle gjort något för att lambdalampan skulle börja lysa nekade de till, de har ju inte pillat på avgassystemet....
hjälp bitte! vad göra och vilka rättigheter har man??
Senast redigerad av 1 chrillev40, redigerad totalt 0 gånger.