Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av yuphin
Hej!
Jag köpte en 12V kompressor hos Bilia, och standardinställningen på den var PSI, men det finns även BAR och ett par andra enheter man kan ställa in. Vad är det rekommenderade lufttrycket för en XC70?
Användarvisningsbild
av ThomasT
yuphin skrev:Hej!
Jag köpte en 12V kompressor hos Bilia, och standardinställningen på den var PSI, men det finns även BAR och ett par andra enheter man kan ställa in. Vad är det rekommenderade lufttrycket för en XC70?
Det står i instruktionboken, samt i tanklocket...

.
av S.t.r.a.n.D
Skit i PSI, det krånglar bara till allt. Jänkarna som ska vara jobbiga.

Räkna i bar istället. 1 bar = 1 kg/cm2. (= 0,1MPa om det skulle vara intressant)
av yuphin
är det bar som brukar anges när man pumpar luft på bensinmacken?

någon som har köpt Bilias kompressor förresten? dom har erbjudand med Volvokortet på den just nu.
2. KOMPRESSOR 275 PSI 359:-
Med inbyggd lampa, 12 V- anslutning och löstagbar
tryckmätare. Ord ca-pris 549:- Art nr 95022110

köpte även Calix 1200w kupevärmare som Bilia har nersatt till 249kr just nu.
Användarvisningsbild
av isak
hej.
för bästa däcks o bränleekonomi kör du högsta rekomenderade tryck som står i en ruta på däcket. betydligt högre än vad som står i boken!
isak
av yuphin
isak skrev:hej.
för bästa däcks o bränleekonomi kör du högsta rekomenderade tryck som står i en ruta på däcket. betydligt högre än vad som står i boken!
isak

vart på däcken hittar man denna rutan?finns den på alla däck?
Användarvisningsbild
av ThomasT
isak
Ytterst tveksamt iom att det varierar med bilmodellen.

Däremot så står MAX tillåtna däckstryck tryckt i gummit!!

.
av Daddan
ThomasT skrev:
isak
Ytterst tveksamt iom att det varierar med bilmodellen.

Däremot så står MAX tillåtna däckstryck tryckt i gummit!!

.
Trycket ökar ju vid varmt däck jmf med kallt däck. Att fylla på till max är nog inte att rekommendera.
Användarvisningsbild
av isak
dom flesta har jag sett det på. i rutans övre rad står max load= var däcket får bära för vikt, i nästa rad max pressure cold. brukar vara 350kpa för 195*65* 15.
isak

Hej! Jag är nybörjare när det komm[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]

Jag tror 900 är att betrakta som billigt f&ou[…]