- lör 07 nov 2009, 09:32
Hej. Jag har sålt på Blocket för första gången. Gud vad folk är olika. Jag ville sälja vinterhjulen till min frus Renault. Jag skrev i annonsen vad det var för fälgar, med bultmönster och dyl, samt vad det var för däck Jag ville ha 3.000:- för dom.Medan jag tittar på min annons efter jag lagt in den får jag ett SMS: "1500 så hämtar jag dina fälgar med en gång. Bor i Katrineholm". Jag svarade att det var för lite. Han svarade: Hur mkt ska du ha? Jag svarade att inte mindre än 2.500:-. Sedan en massa SMS fram och tillbaka om mönsterhjup, om fälgarna var kantstötta och sånt. Sedan frågar han vad det är för märke på däcken trots att det stod i annonsen.Han svarade att han gick med på mitt pris men måste kolla att hjulen passade på hans bil. Jag hade väntat mig att han skulle vilja komma och provmontera, men han hörde inte av sig mer. Varför börja köpslå och pruta om man inte ens vet om hjulen passar. Lite senare på samma dag får jag ett mejl från en kille i Göteborg som frågar om hjulen finns kvar. Det var dom, så han ville att jag skulle hålla dom åt honom till morgonen därpå. Kl 09:00 stod han här efter att kört 40 mil med pengarna i hand och köpte hjulen utan att ens försökt pruta. En kille i Katrineholm (3 mil) dividerar utan att förmodligen ha för avsikt att köpa och en annan åker 40 mil och köper UTAN diskussion.
//Sven
Volvo V 40CC D3 Momentum BE PRO Flamenco Red Metallic, Lindholmen Charcoal MY -14
f.d Volvo V50 D2 Classic -12, Volvo V50 1,8F-10, Renault Megane-06, Volvo V 70-03, Volvo V 70-99, samt 51 andra bilar varav 21 Volvo
Volvo V 40CC D3 Momentum BE PRO Flamenco Red Metallic, Lindholmen Charcoal MY -14
f.d Volvo V50 D2 Classic -12, Volvo V50 1,8F-10, Renault Megane-06, Volvo V 70-03, Volvo V 70-99, samt 51 andra bilar varav 21 Volvo