Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Schau
Tjena! Undrar om det är svårt att ta bort knappsatsen för telefonen den just intill stereon, skulle vilja sätta dit ett lock så att jag kan fästa min hållare för Ipod Touch där. Är de svårt att ta bort? har inte pallat kolla i indstruktionsboken än om de står något där, men har hört att för att ta bort en sak måste 20 andra grejer bort först, sant?
Tack på förhand!
Det står ingenting i instruktionsboken om detta.

Inte jättesvårt. Du får ta bort hela telefonen och istället sätta en mugghållare, en lucka eller något annat. Finns flera originalgrejer som passar där.
Om du kollar http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 19&p=21486 så ser du hur du ska bära dig åt för att få loss stereon. Telefonen sitter i stereon så du måste ut med den först. Som vanligt, glöm inte ta bort minuskabeln från batteriet innan du börjar.

Verktyg du behöver: Falsben ("plastknivar"), Torx 25 (brukar följa med bilen), plockmagnet (tappar man skruvarna till klimatanläggningen eller stereon hittar man dem aldrig, jag brukar hålla magneten emot medan jag skruvar loss dem).
av Fred
Hej Schau, och välkommen till forumet!

Du behöver lossa stereon för att få bort knappsatsen. Gör en sökning på "lossa seteron" eller "ipodadapter" så kommer du hitta guider för hur du får loss stereon.

Möjligen behöver du ladda ur telefonens mjukvara också för att slippa få felkoder...

Mvh
/Fred

Edit: Tartryffel hann före! :D
Senast redigerad av 1 Fred, redigerad totalt 0 gånger.

Har du bytt till en "annan" stol så[…]

Jag tror 900 är att betrakta som billigt f&ou[…]

Hittade felet lite längre in just innan kabla[…]

Hej, min volvo s60 t5 från 2002 med DSTC har[…]