NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Silver477
Har kommit så långt att man handlat kablar och högnivå adapter iaf
Men skulle behöva råd om hur man enklast och smidigast drar strömkabel från batteri och bakåt.
Vart sitter orginalslutsteg (premiumsound) ? och vilken färgkod har dörrhögtalarna och remotekabeln ?

Jättetacksam för hjälpsamma svar..:):)

Kenneth...
Användarvisningsbild
av ThomasT
Jag gissar att AUD-enheten sitter på samma plats som i HighPerformance systemen. Bakom högtalaren på passagerarsidan bak. Strömmen drog jag på passagerarsidan, för det var enklas att komma igenom torpedväggen där.

.
Användarvisningsbild
av Silver477
Ok,var det mycket bök att få bort bakre sidopanelen ? verkar vara
i ett helt stycke.Bara clips eller kanske nån dold skruv ?
Användarvisningsbild
av ThomasT
Silver477 skrev:Ok,var det mycket bök att få bort bakre sidopanelen ? verkar vara
i ett helt stycke.Bara clips eller kanske nån dold skruv ?
Kolla denna http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... code=sv-SE

Där ser du hur man tar bort sidopanelen. Jag fick dock inte bort ryggstödet hur än mycket jag tog i...
Så jag fick inte bort panelen helt... men det gick ändå för jag skulle bara klicka i kabeln.

.
Användarvisningsbild
av Silver477
Äntligen klar nu och helnöjd med extra botten i systemet,som i övrigt låter bra.
Lite mer grått hår,såriga fingrar så funkar allt bra.Fick ta remoten från tändningsläget
eftersom CAN-buss styr tillslag på orgninalsteget och högsignal på framhögtalarnas utgång
ur steget,.

Så tackar för hjälp och tips jag fick här... :-)-)
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]