- lör 24 okt 2009, 23:57
Jag har inte märkt att det försvinner några mängder med vatten men när bilen, en 245 -75a B21, är kall och man lyfter på expantionskärlets lock så sipprar det ut lite vatten från där toppen, blocket och vattenpumpen möts.
Man ser det om man står på höger sida om bilen där grenröret sitter. Hoppas ni förstår.
Är det någon som varit med om det förut?
Tror ni det är illa eller kan man prova någon slags kylarcement eller vad?
Jag gillar inte cement men det är ju inte så att det inte går att använda bilen för den går kalas och då känns det överkurs att riva motorn för att kolla.
Om man häller i cement kan man få bort resterna smidigt då?
Har sett något som heter BarsLeaks eller så och det kan man använda som förebyggande och för att hålla nere tempen på motorer som går hårt och varmt. Stämmer detta?
Man ser det om man står på höger sida om bilen där grenröret sitter. Hoppas ni förstår.
Är det någon som varit med om det förut?
Tror ni det är illa eller kan man prova någon slags kylarcement eller vad?
Jag gillar inte cement men det är ju inte så att det inte går att använda bilen för den går kalas och då känns det överkurs att riva motorn för att kolla.
Om man häller i cement kan man få bort resterna smidigt då?
Har sett något som heter BarsLeaks eller så och det kan man använda som förebyggande och för att hålla nere tempen på motorer som går hårt och varmt. Stämmer detta?