Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av BamZe84
#330389
Tjenare!
Tänkte jag skulle dra igång en projekttråd med min bil...
Här nedan finns lite om bilen :)


Planer för bilen:

[ ] Addon
[*] Svarta reflektorer i framljus
[ ] Snowcap
[ ] Bi Xenon 6000k
[*] Spackla lyktlisterna
[ ] 945 Classic vinge m. bromsljus
[*] Dubbla positionsljus i baklampor
[*] Dubbla bromsljus i baklampor
[ ] Ny lack
[*] Öppet filter
[*] Stereo
[*] Slutsteg och bas
[*] Dubbla antenner bak
[ ] Orange lysande sidoblinkers
[ ] Kapa fjädrarna
[ ] 5" slutrör
[ ] Ny skinninredning


Lite bakgrund om bilen och problem...


Var och köpte mig en Volvo 745a häromdagen. Tänkte jag skulle köpa mig något skoj att ha och busa med under vintern. När jag köpte bilen så satt där på 15" plåtfälgar som var rostiga. Så ut på blocket dagen därpå och hittade snygga V70 fälgar, storlek 18". Så när jag var iväg och kollade på dom, så berättade killen/mannen att jag inte kunde köra med dom fälgarna om jag inte bytte fjädrarna bak då den hängde lite i röven. Så jag for iväg till biltema och köpte nya förstärkta fjädrar till bilen bak då både fjädrar och dämpare fram var bytta förra året. Han hjälpte mig även och kollade olja, stift och lite såna saker. Jag fick också ett fördelarlock och rotor av honom.

Så dagen därpå så åker jag iväg till en kompis och tonar rutorna på bilen. Undertiden passar han även på att byta rotor och lock på bilen. Allt är frid och fröjd och jag kör hem...

Så efter att ha kört ca 7 mil med bilen under 2 dagar så känner jag på motorvägen att bilen börjar bli trött och gå ojämnt. De kändes precis som att man inte hade tillräckligt med bensin. Stannar till och tankar på en mack, och kollar alla kablar och sånt, men allt verkar vara rätt. Så jag kör hem igen, och börjar felsöka lite smått. Jag hittar att den suger ca 8-10 sekunder efter man stängt av den från huvudbromscylindern och pratar med en kille på Bilia som säger att de oftast är membranet i den som går sönder och där går en vakuumslang till insuget och han är 110% på att de är de som gör att bilen går konstigt.

Så iväg till skroten och fixade en ny...och felet återstår fortfarande..felsöker allt, byter rotor,lock, stift, kablar ja allt.. Så jag åker till en vän och gör ett komp-prov på bilen. Då hittar vi att 1,2 och 4 har ca 10-11 i komp, medan 3an har 1-2bars komp...

Dagen efter så åker vi och iväg till en tjejkompis som har gård med stort garage där vi kan stå. Så min vän som går på fordon och jobbat på bilia hjälper mig att riva ner skiten. Till vår stora förvåning är de inte toppa packningen som är kass... utan de är en ventil som är är helt sönder.

Så här är vi idag.. Jag har varit iväg och fixat packningar till hela motorn, ny termostat, och massa smått och gott. Så imorgon så kommer nya avgasventilen och ska slipas in och monteras.


Här kommer lite projektbilder :)


Så här blev de med fälgarna och toningen =)

Bild



Här är allting loss..

Bild

Här va de tomt..

Bild

Passade även på att slipa ner och fixa lite rostiga saker och lägga på lite färg..

Bild


Gäller att hålla rätt på alla bultar och skit...

Bild


Passade på att lacka de runt reflektorn när jag ändå hade dom av när jag skulle lacka listen under lampan..

Bild


Idag så har jag varit iväg med toppen och fått den fixad. En vän har plockat ur ventilen och gått igenom och kollat den. Tänkte jag skulle lägga upp en liten bild på ventilen...

Bild


Det var lite för idag, återkommer med fler bilder imorgon...
Senast redigerad av 1 BamZe84, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av cybermunk
#330393
Den ventilen va inte att leka med :( Fin bil i övrigt.
Användarvisningsbild
av BamZe84
#330407
cybermunk skrev:Den ventilen va inte att leka med :( Fin bil i övrigt.
Inte konstigt den gick dåligt :D
Användarvisningsbild
av BamZe84
#330489
Tjenare!
Tänkte summera lite vad jag investerat till bilen som ska åka på idag...

- Vita sidoblinkers
- Borsch Flat torkarblad
- H4 xenonlook lampor 90/100w
- Hållare för mätare A-stolpe
- Oljetempmätare 52mm
- Distans för oljefilter för oljemätare
- Vacuummätare 52mm
- Regplåtar fram och bak
- 1st 1.5mm x 10m svart
- 1st 1.5mm x 10m röd

- Ventilkåpspackning
- Topplockspackning
- 1st Avgasventil 31.5x7x122.3
- Flytande packning på tub
- Termostat 88grader
- 1l Glykol
- 1st Turtle motortvätt
- 1st Svart sprayburk
- 1st Finspackel
- Tändstift 4st NGK BPR6ES
- Slangklämmor
- 5l Castrol 10-40w olja
- Oljefilter


De var nog de mest, får väl bygga på här sen efter hand... Men bilder kommer ikväll :)
Användarvisningsbild
av BamZe84
#330773
Tjenare!

Idag har de inte hänt så jätte mycket.
Har fått dit toppen och spänt dit skiten med moment.
Även fått dit vevaxelhuset och lagt flytande packning där.

Annars blev de mest snack ikväll och små pill. Satte dit distansen till oljefiltret och den givare som ska sitta inne i bilen. Passade även på att lacka ventilkåpan blanksvart. Blev riktigt bra.

Imorgon blir de en helmeckdag, ingen skola/jobb som stör en :)
Lägger upp lite bilder från ikväll...

Spänner lite med moment..

Bild

Såja, då börjar de ta sig nu då ...

Bild
Användarvisningsbild
av BamZe84
#330779
Brainy skrev:Den ventilen var trasig ja :lol:

Tur du har en snäll kompis som hjälper dig! Hoppas motorn går bra när ni får ihop den.

mvh
Anders
Ja lite trasig var den :) jag ska nog vara glad de var en avgasventil och inte en insugsventil :)
Jag hoppas verkligen bilen kommer gå som en klocka sen.. men de vet man aldrig..
Användarvisningsbild
av cybermunk
#330845
Tur det bara var sallad av en ventil :)

Slänger in en fråga och hoppas att den[…]

230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]