Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mangedokk
Har en irriterande problem med min Volvo v70 -98 2,5t (automat)

Det började för några månader sedan med att den bara dog, när jag svängde i en korsning, men startade direkt igen, sedan, 2 månader senare gör den samma sak, men inget däremellan. Men nu är det ännu värre, vid två tillfällen under samma körning, när jag skulle gasa upp så var det precis som om den ville dö, slutade då gasa en sekund men sen fungerade den igen.

Värre blev det.. körde några dagar därefter ner till växjö då bilen väljer att dö, mitt på vägen, väntade ca 20 min, och den gick igång igen, kunde fortsätta de 6 milen som var kvar utan problem. Dagen därpå så gick inte bilen igång. Lät den vara en vecka då jag inte hade tid att ta tag i det, men idag var den likadan, min far hjälpte mig och vi fick igång den efter att vi bland annat lossat batteriet samt ett antal startförsök. Nu går den som en klocka men vågar inte köra längre sträckor då den verkar gå jättebra ena sekunden och plötsligt sluta fungera andra sekunden.

Kan detta vara tändmodulen eller tändspolen? Eller nått annat?

Vad jag fått höra så borde inte bilen gå alls om tändmodulen eller tändspolen är trasiga...eller??

MVH
Magnus
av vapor
Hej.
Hade en Saab 9000i som höll på så där. La helt plötsligt bara av ibland och gick inte att starta igen.
Det visade sig att fördelarlocket hade en liten spricka som var orsaken. Bytte detta och rotor och
problemet var bortblåst. Värt att kolla!
av mangedokk
Kan ju vara det, första åtgärden blir nog att byta stiften, har ägt bilen i 1 år och jag har inte bytt dom, och vet inte när förra ägaren bytte stiften

Nu har jag bytt drivaxel och spindelled - om n&ari[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Ny helg, nya möjligheter. Nu fick även f[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Riktigt bra jobbat. Jag har faktiskt varit med om […]