Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Harlock
Hej, har en fråga.

Jag har en v70 som inte gick igenom besiktningen i juli, hadde då som alla vet 1mån som man får köra med den innan man måste ombesikta den.
Men efter som jag har en sommarbil med så körde jag med den o ombesiktningen vart inte av och bilen blev belagd med körförbud.

Så till min fråga: Nu får jag ju göra en helt ny besiktning. om jag nu får nya 2:or igen. får jag då köra med bilen i 30dagar eller är det fotfarande körförbud på den då direkt efter första besiktningen?

/Mattias
av Rådlös
Troligen inte eftersom du börjar från NOLL nu. D.v.s. Bilen har körförbud. Om du misslyckas med din besiktning är det ju i praktiken det samma som att du har misslyckats med en reparation som inte höll. Du måste alltså "komma över en tröskel" = godkänd, för att komma vidare.

Men Bilprovningen är kommunickativa. Dom svarar på frågor både på mail och telefon. Hör dig för där så får du klart besked.
av Vovlo_Henrik
Det är väl så att du får besikta 3ggr max sen får du bara köra en vecka?? Osäker men har för mig de va så men som sagt fråga besiktningen det är ju de som vet :wink:
Användarvisningsbild
av Nexus
sista tycks stämma bra,besiktade om en bil innan sista månadsdatumet var slut och samma fel igen men då blev det nytt datum tidigare än ursprungs sista datum. så en vecka tycks man ha på sig efter 3 försöket

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]