Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av AndreasTeodorsson
Hej

Är helt ny på forumet och överväger att efter många år överge Bmw för att börja åka Volvo V50 D5, tanken är att den kommer bli fullt utrustad med R-Design mm.mm

MEN

Kan för lite om Volvos navigationsystem för V50

Vet om att det skiljer en hel del mellan V50 och t.ex V70s system. Som jag förstått det är V70ns system mer up to date och baserat på DVD. V50n läste jag däremot är hårddisk baserad.

Har några frågetecken som vore skönt att räta ut

* 3D Vy?
* DVD eller Hårddisk?
* Hur uppgraderar man kartmaterial om det är hårddisk baserat?
* Hur ofta uppdaterar Volvo kartor?
* Går det uppgradera mjukvaran i själva navigatorn? ( Firmware )?
* Fartkameror?

Är extremt tacksam för svar!

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av CarMan
V70 II & V50 har typ identiska system för andvändaren, om vi pratar fabriksnya bilar (V70II har nyligen fått en uppdatering så den är som V50)= den har 2D & 3D vy (tror till o med man hag ställa fågelhöjden) du kan få hus o andra objekt i D3 (tror inte V70II klarar detta än)
varnar för kända fartkamror + att du kan lägga in ljudvarning på egna ställen
tippar om rätt fil, alltså inte bara att du ska svänga.

båda systemen uppdateras via DVD skiva. Det släpps 2 st/ år (det tar ca 10 månader för kart tillverkaren att göra om alla insamlad data tills skivan släps, så det som inte var klart då finns inte på skivan, men det är ju lika hoss alla biltillverkare, då dom flesta har samma levrantör!)

du har några olika färg teman att välja på & det finns manlig & kvinlig röst.
den har TCM = den ligger online & uppdaterar dig med vagarbeten & olyckor, då får du också alternativ färdväg.

säkert massa mer, men det ar vag jag komm på
Användarvisningsbild
av petkas
köpte en v70 med fabriksmonterad rti,och nu har jag gått genom hela apparaten utan att hitta EN viktig grej som jag har haft på dom bärbara enheter som jag har haft tidigare,KAN VOLVOS RTI EJ VISA DEN AKTUELLA HASTIGHETEN eller har jag bara missad den. ?:-/
Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvår[…]

Precis! Man kan hävda att det är kö[…]

När jag släpper upp bromspedalen knarrar[…]

XC70 2016

Vi har just en XC70 från 2016 på g&ari[…]