Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Willis
Halloj dåva!

När jag bytte ut mina gamla halogen parkeringsljus till LED (tack för hjälpen Björn79, BoHO, Tomas88) så tog jag ur batteriet och då återställs allt som t.ex. radion. Och jag måste ha min Input Code för att kunna "logga in" på radion igen, men var finns den koden?

MVH
HiTek
Användarvisningsbild
av vetten
Ja koden brukar man ju få med när man köper bilen. Den kan antagligen stå på en liten kontokortsstor plastbit eller en liten plastbit som hänger ihop med nycklarna, så har det vart för mej allafall. Om du inte har den så återstår att åka till närmaste Volvoverkstad/handlare med ägarpapper och leg. sen brukar dom också villa att man har radion med sej uttagen eftersom dom tydligen måste ha serienumret eller nått, ja sen kostar det väl ett par hundra förstås. Kan du inte kolla med tidigare ägare om han har den kvar?
Användarvisningsbild
av Tomas88
Kolla i pärmen där du har instruktionsbok och servicebok mm.
Annars är det som vetten säger Volvo som gäller om du inte vill skaffa en ny.
av Willis
Ok! Tack för era svar! Ni rockar skjortan!
Får nog höra av mig till Volvo så löser det sig :)
av ib544
Kolla med olika Volvo-verkstäder (om det finns sådana där du bor). Gå in och fråga, det kan hända att du möter en snäll person som lämnar ut koden gratis.

Amerikanare är de största exponenterna a[…]

köpa en Volvo S / V60

Tack för bra svar.

Hej, jag har en manuell v60 t4 2016 med b4204t19 s[…]

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den[…]