Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hallu alla glada Volvo ägare (även saabtomtar).

Har nu under 3 dagar grubblat på vad som kan vara fel på min bil. Den går runt på startmotorn men händer inget mer, har kollat säkringarna som går till huvudpumpen(1) sekundära(11) och säkring 13 kommer inte på vilken det är, även bytt stift och tändmodul på inrådan från min mek utan hjälp. Börjar så sakteliga tro att det är boxarna som jävlas för mig soppa går fram, kan iof vara spridarna men köpa såna nya kostar lika mycket som bilen kostade. Detta kan jag inte ta med den ekonomi jag har idag, i och för sig har jag några skrotar runt mig som kan ha de delarna hemma fuelrail och spridare även boxarna.

Felsökta delar
soppapumparna snurrar!
tändspolen är hel
tändmodulen bytt
stift bytta

Vad bör jag mer kolla tipsa gärna om andra trådar!
Senast redigerad av 3 cybermunk, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av crumpets
Hade inte ett paj bränslerelä gjort att det inte kom soppa till fuelrailen?

Du kan ju höra runt på skrotarna om de har beggade spridare. En 740 borde väl vara det lättaste att hitta beg till som finns?

Å andra sidan... Kanske inte så troligt att alla pajar samtidigt, och om bara en eller ett par var paj borde väl åtminstone nån cylinder tända?
Tråkiga är att det händer alltid dåliga saker när man inte har pengar att göra av med :(
Går relät på exp-kärlet att mäta med multimeter??? om ja hur ska jag mäta?
av joakimj
för resten så är där två funktioner på bränslerelät på min så öpnade inte spridarna när det inte fungerade även om pumpen gick så jag hadde själv lite huvud bry där biligaste är och själv prova att laga relät om lödkolv fins och lödten så öpna relät och lödda om det gjorde dett på mitt sen har den gått utan problem
mvh joakim
finns ingen gnista på något stift vilket fick mig och min mek att tro att det var tändmodulen. Efter byte ingen skillnad.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Om man ska vara petig så sitter laddaren i […]

Vart i landet finns du. Med en riktig dator kan du[…]

Hela tiden eller bara när du gasar?

Smart energifördelning hybrid

Ok fattar då får man leva med att fu[…]