Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av krille86
Hej va och byte övre motorfäste idag och rengjorde ecc fläkten bilen gick som den skulle när jag for till garaget men när jag skulle hem så började bilen gå skit dåligt. Motor lampan började lysa sen kom ett felmeddelande upp emissioner service erfodras känns som att de värkar va nåt med avgasreningen eller likande för att de luktar himla konstigt från avgaserna, synd att man inte har en felkodsläsare så man kan läsa ut felkoder, någon som har nåt tips på va de kan vara
Användarvisningsbild
av jimDK
det är svårt utan att kunna läsa ut felkoder.
Du har inte tagit ut några kablar eller sensorer vit arbetet?
av krille86
ja de är de jag börjar fundera över för jag tog ju lös plast kåpan som sitter på motor för att komma åt en skruv som håller fast motorfästet om man kanske fick tag i nån kontakt där under i så fall. för de känns som den missar på någon av cylindrana
av krille86
Haha ja de va som du trodde skurvade lös kåpan igen och de va en kontakt som hade åkt ut när jag satt tillbaks kåpan så kan de gå när man ska skruva å hålla på hehe :P undrar nu hur man ska få bort felkoden måste man radera den förstås funderar starkt på att införskaffa en ppc felkodsläsare i framtiden eller va säger ni ??
av S.t.r.a.n.D
Klart det rekommenderas att köpa en. Som sagt, värt väldigt mycket. Har du kompisar som kör Volvo också kan ni ju gå ihop och köpa en.
Skyddskåpa till avtagbar dragkrok.

Menar du den som man sätter i delen som sit[…]

Dörrlås under vintern.

Hej, Har en XC60 B5 som rullat 3000 mil, års[…]

Bakre länkarmsbussning

Eller så monterar man POWERFLEX (PFR19-191[…]

Köpa Autoplugin Therminal

@RobinH , Hej Robin, jag vill gärna köp[…]