Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vrålvolvon
Hej!

Jag ska köpa två nya vinterdäck dubbade till min Volvo 850 och jag står och väger mellan Nokian Nordman + med hakka 2 mönster för 774kr/st eller Pirelli Winter carving edge som kostar 798kr/st och det däcket kom två i ett däcktest som tidningen "Vi bilägare" hade i år 2009 vad tror ni, vilket av dom är bäst? ett gammalt beprövat Nokian eller ska man våga köra på Pirelli?

MVH/Nicklas.
av *pettson*
vrålvolvon skrev:Hej!

Jag ska köpa två nya vinterdäck dubbade till min Volvo 850 och jag står och väger mellan Nokian Nordman + med hakka 2 mönster för 774kr/st eller Pirelli Winter carving edge som kostar 798kr/st och det däcket kom två i ett däcktest som tidningen "Vi bilägare" hade i år 2009 vad tror ni, vilket av dom är bäst? ett gammalt beprövat Nokian eller ska man våga köra på Pirelli?

MVH/Nicklas.
205/50-16 gislaved nordfrost 3 dubb=745kr/st. Dock DOT2006.Men inget att vara rädd för då dom lagrats rätt. (gummihuset.se)
Köpte mej 4st..
Användarvisningsbild
av vrålvolvon
det var ju också bra pris, men jag har bara 185-65 R15 på min Volvo och så behöver jag bara två stycken då jag har två som är bra ;) men Nokian är ju det bästa däcket enl tester i många år så det blir nog dom :)

MVH/Nicklas.

Är det versionen som ofta benämns som &r[…]

Har antagligen inte hänt något katastro[…]

3G släcks

Gäller detta även årsmodell -21? […]

Svart rök

Har du läck på intercoler eller slang m[…]