Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mada72
Köpte en beg V70 med 3600mil på mätaren för en månad sedan.
Skall det inte gå att spela MP3 skivor i "standard" stereon som sitter i en V70 -2008 Kinetic?

Säljaren påstod det, men den skiva jag testade med fungerar inte, vilket fungearde i min förra bil med clarion spelare från 2005.

Eller skall det vara en viss typ av CD, bränd på ett visst sätt?
Vanlig audio CD fungerar med låtarnas namn synliga i displayen.

Och visst kan man väl få iPod interface isatt i en sådan bil om man nu vill?
av JHg
Nix, det går inte att spela MP3-skivor i "standard" sterion. Sorry...
av Bitez
jag tror inte heller att det går att spela mp3 filer på Performance stereon. Däremot så går det att göra det på 2010 års modell performance stereo.

jätte tråkigt :(
Bitez skrev:jag tror inte heller att det går att spela mp3 filer på Performance stereon. Däremot så går det att göra det på 2010 års modell performance stereo.

Fast med aux-in känns det inte som en katastrof, men snålt är det.
Bitez skrev:jag tror inte heller att det går att spela mp3 filer på Performance stereon. Däremot så går det att göra det på 2010 års modell performance stereo.

Är du säker på det? Enligt volvocars.se så är det bara High Performance och Premium som spelar MP3 även på MY2010.

Performance
• RDS-radio
• Cd-spelare
• AUX-ingång i främre mittarmstödet
• Förstärkare på 4x20 W
• 6 högtalare

High Performance
• RDS-radio
• Cd-spelare med MP3- och WMA-kompatibilitet
• USB-port och AUX-ingång i främre mittarmstödet
• High Performance-förstärkare på 4x40 W
• 8 High Performance-högtalare

Volvo får jättegärna ha fel, jag har bara antagit att det stämmer och har inte testat men gissa om jag ska testa så fort bilen återlämnas efter Ditec-behandlingen! :D
Testade förut och det fungerar inte med MP3 på Performance-stereon, det får bli till att slänga in ett USB&iPod-interface vad det lider.
av mada72
micke011 skrev:Testade förut och det fungerar inte med MP3 på Performance-stereon, det får bli till att slänga in ett USB&iPod-interface vad det lider.
Tänker ev. också göra det någongång när plånboken är extra tjock :)

4000kr räcker det? och då ingår väl ingen iPod antar jag?
Heh nä, din volvohandlare vill ha dryga 5 tusen utan iPod, "det är inte välgörenhet vi bedriver här" :) Och man ska veta att iPod/USB-interfacet inte laddar iPhone 3G eller iPod Touch 2nd Gen pga någon ändring i kontakten men det går tydligen att åtgärda med en enkel adapter för några hundra. Det finns dock ett alternativ till Volvos eget iPod/USB-interface och det är ett Parrot handsfree som åtminstone Bilia säljer till V70II 08- för 4450kr enligt deras tillbehörskatalog, troligtvis är det fler ÅF som säljer det.
Användarvisningsbild
av leiwi
en tanke slog mig ,du kan ju köpa en mjukvaruuppdatering som uppdaterar till HP ,från 07 och uppåt (kanske tidigare) så är det mjukvaran som skiljer P från HP, detta ger ju inte möjlighet till Ipod men väl MP3
Restaurering av ratt

Köpte den med 9000 mil på mätare[…]

Det var Bilbolaget som sa att man måste kopp[…]

Eftersom jag inte lyckats reda ut vilken av de 2 s[…]

Aha! :-) Syns inte på den bilden men tonade […]