Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av raz3r
Hejsan!

Är ny här på forumet men funderar att köpa mig en Vovlo så man måste ju bli medlem här :)

Det är så att jag har varit sugen på att köpa en Volvo 360 GLT men lyckades hitta en väldigt fin Volvo 360 GL 1986, med få mil på mätaren (17450mil).

Enda som var lite synd med bilen var att det var lite ytrost i vid bakdörrarna men detta är kanske standard?=)

Frågan är följande: Är en Volvo 360 GL 1986 ett bra köp?
Tänkte använda den som "åka till jobbet bil" samt vinterbil till stugan.
Är det en stor besvikelse ifall man köper en Volvo 360 GL 105hk istället för Volvos 360 GLT 116hk?

Gärna allt negativt samt positivt om Volvo 360 GL vore trevlig läsning.

Tack!

/Raz3r
Användarvisningsbild
av Rökmåln
Rost är inte jättevanligt på dessa bilar förutom i trösklar och fronten under kofången.
Det är ett väldigt bra köp och en väldigt bra vinterbil, även rolig eftersom den är bakhjulsdriven ;) Äger själv en nämnligen och kör med i vinter. Pendlar 5 mil om dagen med den också för övrigt och dricker ca 07-08 blandad körning. Överkomligt på en gammal 2 liters volvospis.

Jag tycker inte det är knappt ett skit skillnad vad gäller GLT och GL, förutom lite lyx och servo, däremot har jag servo i min konstigt nog och det är ändå en GL.

Se bara till så att det är B200F motorn och inte nån Renault skit eller remjohan :)

Du blir garanterat nöjd. Rimligt pris är ca 4-5000 för en besiktad och skattad i vettigt skick.
DennisCA's Volvo 850 -97

Det höll på att gå åt helsi[…]

[quote="Erik Å"]Det pratas om att […]

Problem bromsar (luftning)

Du har felet där bak. Förmodligen en d&a[…]

Vårda v90 2025

Tackar ,har folierat lampor, takkant och trö[…]