Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av chillberg
Jag har ett ganska delikat problem min V70 D5 -04 vill inte fungera som den skall när det regnar ute. Ibland vill den inte starta alls, om jag kör kan den plötsligt stanna om motorvarvtalet blir för lågt. Jag har haft den inne på verkstad ett flertal gånger men problemet kvarstår, men betalt ska dom ha varje gång. Där tror dom att det kan bero på så kallad "ful diesel", jag skulle nog gissa på nåt el-fel. Detta är givetvis ett stort problem då den går som en klocka vid bra väderlek.

Jag är givetvis tacksam för alla tips jag kan få på felkälla eller någon man kan vända sig till, gärna nära GBG isf. Och även hur man ska ställa sig till en sån grej som att verkstan tar betalt varje gång utan att åtgärda felet. Jag jobbar själv med liknande service och vet att det kan vara svårt med felsökningar men vart går gränsen?

//CHARLES
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Låter som om du har jordfel någonstans. Kolla jordningen till motorn och batteriet. Annars skulle jag åka till en bilelfirma för vanliga märkesverkstäder är helt odugliga på elfel.

Gott! Då struntar jag helt sonika i den, tac[…]

Ser ingen kabel som sitter i kläm tyvärr

Uppvärmda vindrutespolare.

Jag tittade i ett elschema för en årsmo[…]