Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har problem med min fönsterhiss på förarsidan. När det är kallt ute så fungerar den bättre än när det är varm. Har funderat på om det är nåt som kärvar i dörren eller om det är knappenheten som dummar sig. När jag av en tillfälllighet var på en volvoverkstad så passade vi på att läsa lite felkoder och då hade jag felkoder från den. När vi körde hissen genom datorn så fungerade den bra och fungerade även bra några dagar efter. När som haft nåt liknande problem? Funderar på ifall den kan ge felkoder ifall rutan skulle gå trögt också eller bara om det är fel på enheten.
Senast redigerad av 1 AndreasGLT, redigerad totalt 0 gånger.
det är fantastiskt lätt att få felkoder , dom flesta felkoder som sätts i våra system är helt ointressanta , det räcker med att hålla in en knapp för länge för att sätta en felkod , leker barnen med telefon luren sätts ett stort antal felkoder knappfel , lur av mmmm.
tycker du skall kolla rutlisten (nederkanten) jämför med passargerarsidan så att den verligen sitter rätt monterad kan vara lite kinkig, verkar ju som den är boven
Måste säga att man blir mer och mer förundrad över elsystemet i den här bilen! Att bilens centraldator behövs för att hissa ned sidorutan! Det behövdes inte på min gamla Amazon ;-). Det här måste betyda att det problem som jag har kanske inte är så trivialt som jag trodde: Den där funktionen i fönsterhissknappen som gör att fönstret hissas upp eller ner av sig själv utan att man rör hissknappen om man först trycker lite hårdare på knappen fungerar ibland men inte alltid på min bil.

Hittade felet lite längre in just innan kabla[…]

Hej, min volvo s60 t5 från 2002 med DSTC har[…]

Lyfta bilen

Går det på Volvo XC60 att använda[…]

Styrservo V70 2010

Bilen har varit trögstyrd på låga[…]