Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BasAnte
Hej!

Hoppas att nån kan hjälpa mig i rätt riktning med detta problem.

När fläkten, med eller utan ACc, varit på ca 10 min så börjar brummar det hemskt mycket. Det blåser luft men inte mycket. Självklart förstår jag att det är nåt vajsing med fläkten men är det någon som har nån ide´ om hur man kan lösa det innan det blir vinter och snorkallt i Norrland.
MAO: Går det att renovera och på så sätt spara kostnader, vad kan en ny fläkt kosta, vad kostar jobb och allt om man skulle lämna in? Nån som har nån input/ erfarenhet av detta.

Tackar tackar.
/Andreas
av *pettson*
Du kan ju lyfta på plasten utanför och kika om du har ett kupefilter? Det låter onekligen som att tilluften är täppt. Testa lite snabbt genom att köra recirkulation. Om den inte beter sej likadant då så är det täppt. OM den beter sej likadant då så är det dags att byta fläkt.
Om du fixar en beg fläkt så behöver det inte kosta multum, byter gör du själv på en halvtimma.
av alan
Annars kan du köpa en ny fläkt för ca 1000 kr på skruvat.se det är löjligt enkelt att bytta. Jag la in en guide här på forumet men det du gör ar att skruva bort handskfacket med ca 4 skruv som du kommer åt. sen ser du fläkten som sitter med några få skruvar och en kontakt. Jag har för mig att det tog ca 30 min att byta.

Men för säkerhets skull kan du juh byta filter först det sitter vid torped vägen kostar va 60 kr på biltema finns två storlekar. Jag har för mig att den sitter på höder sida. du öppnar motorhuven sen skruvar du bort en eller två skruvar sen kommer du åt att stoppa in handen och byta filter.
XC90 gen 1-fälgar på V60

Tackar! Är det i så fall navringar so[…]

Råd vid motortvätt

bara och tvätta , men kör inte högt[…]

Nordic Plus vs Ultra

Nu vet jag inte om det gäller V60 eller XC60,[…]

Har du flyttat över spridarna från gam[…]