Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Twendor
Min Xc 60 har rullet 850 km siden fredag, og den fungerer bedre enn forventet. :lol:
Det var først i dag jeg åpnet panseret(huven) og oppdaget at motordekselet på min 2.4D(163 hk)var merket D-5.

Noen som vet om Volvo bare har produsert ett motordeksel ? ?:-/

Leste for en tid tilbake på dette forumet at det bare var den nye D5-motoren som ikke har peilestav for olje, men den mangler på min 2.4D også.?
av JHg
Jag hämtade min V70 II 2.4D (175 hk) förra veckan och det är samma där.

Måste nog snarare betyda Diesel 5 cyl. än motor modellen "D5".
av Norway
Jeg tittet på en MY10 av XC60 i helgen og stusset over det samme.
Fikk til svar at det kun ville være slik ut året, men vet ikke hvorfor.

D5( 205hk) og 2.4d (163hk) er samme motor, men den siste er en nedtrimmet utgave tilpasset visse markeder som Norge, hvor man betaler avgifter basert på bla. motorens effekt.

Ser at 2.4d (163hk) kun selges med Geartronic i de fleste land, mens man i Norge også kan velge manuell.
Hvordan kan dette ha seg?
av Twendor
Merket på motordeksel, er likt det som betegner den nye dieselmotoren på Volvocars.
Motoren går jo så bra i forhold til den gamle (D5-185)at man kan jo få en følelse av at man har en større motor nå i Xc 60 med 2.4(163)enn man hadde tidligere.
Tror ikke det har blitt levert noen 2.4 D med manuelt gear ennå, leveres først fra september. Og da kommer det sikkert i andre land også.

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]