Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tompa76
Jag körde bilen igår och idag startar den inte .. Allt verkar snurra antingen tändning eller bensin..Hör inget fel från startmotor..Allt låter normalt..

Just nu laddar jag batteriet, För att se om de kommer gnista ska jag ta bort en tändstif o se om det kommer gnista ..
Men hur kollar jag om det kommer bensin hittar inga slangar . Var sitter bensin pumpen?? Vet inte hur den ser ut.

Har någon en bild eller förslag på tillväga gångsätt..
av Kojje
Bensinpumpen sitter på vä sida (förarens) framför tanken vid bakhjulet sitter du i bilen med dörren öppen skall du höra pumpen gå igång när du drar på tändningen den hörs ganska tydligt lägg dig vid bakhjulet ta en hammare och ge den lite massage om den är helt tyst och försök igen.
Användarvisningsbild
av tompa76
Var kollar jag så bensin kommer fram till motorn (motorrumet )genom öppna huven utan att ligga under i regnet :???:

Har fullt batteri och drar runt utan att något händer... Luktar inte ens bensin någonstans i motorummet. borde väl göra det när man prövat starta en massa gånger att starta,,
Användarvisningsbild
av tompa76
Problemet løst!

Vældigt konstigt jag knackade på brænslefiltret utanfør Tanken och nu funkar det som det ska. Blir køpa nytt filter inte brænslepump :D

Nån som kan førklara DET :lol:

Hittar inget nytt. Någon som har o vill s&au[…]

köpa en Volvo S / V60

Ok, tack.

Någon som kört med 235/45-18 med et45[…]

Volvo 240 usa front

Är det en original USA front är det v&au[…]