Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mada72
Någon som haft problem med att det rinner ut spolarvätska ur bilen medans man fyller på (V70 II 2.0F)?
Det forsar inte men rinner lite grann hela tiden medans jag fyller på.

Började med att varningstexten spolarvätska kom upp för några dagar sedan och idag fick jag tid att fylla på - som tur var fyllde jag bara på vatten till en början och såg då problemet.

Trist att upptäcka det efter att ha ägt bilen 1 vecka :-( suck

Ska ringa imorgon och höra hur lång vänte tid det är för sådant.
Har iaf MAX garanti så det skall väl lösa sig men tiden man lägger ner på sådant här får man ju inte igen.

/M
av S.t.r.a.n.D
Det rinner ur direkt när du börjar fylla antar jag??
Om det rinner ur efter att du fylld en hel del, när behållaren är full och det börjar gå upp i påfyllningsröret, så är det normalt. Men det kanske du vet? :wink:
av mada72
Jag fyllde ända upp men jag är rätt säker på att det rann hela tiden även när jag inte toppfyllde...
Hur mycket rymmer tanken?
av jhenrikj
mada72 skrev:Jag fyllde ända upp men jag är rätt säker på att det rann hela tiden även när jag inte toppfyllde...
Hur mycket rymmer tanken?
Tanken rymmer 7 liter.
av riha
Min läcker och är inne på service idag.

Den läcker borta vid höger strålkastare fram. Den läcker så fort jag fyller på vatten.
Säkert någon slang som sitter dåligt på helt enkelt.
av mada72
riha skrev:Min läcker och är inne på service idag.

Den läcker borta vid höger strålkastare fram. Den läcker så fort jag fyller på vatten.
Säkert någon slang som sitter dåligt på helt enkelt.
Har du fått tillbaka bilen?
Vad var det som var fel?

Jag skall lämna in min nästa onsdag...

/M
av riha
Det var bara en slang som satt dåligt fast, den hängde inte löst, men den satt inte fullt påtryckt vilket gjorde att det läckte borta vid högra framljuset.
Lätt fixat av dem.

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]