Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, har ett mycket stort bekymmer. Förut när jag stod på tomgång så dog bilen, tänkte vad fasen.
Efter ett tag fungerade bilen igen, konstigt? Och detta har även hänt när jag kört att bilen HOSTAR till(rycker) och sedan lägger av. Sedan kan man starta den och den misständer jätte mycket och därefter dör.

Snälla någon hjälp mig fort, måste ha bilen rullandes!!!!!

Vänliga hälsningar Kristoffer :(
*pettson* skrev:provat att kika på bränslereläet?..
Ja faktiskt men jag köper ett nytt idag! Hoppas verkligen det är det! Jag montera tillbaka reläet nu och den starta som vanligt och fick gå, gick bra när man gasa upp osv. Men sedan började den jävlas igen..

Köper ett bränsle relä idag!
Update! Jag tittade idag när jag slutade jobbet! Och jag kan säga såhär, det var vatten i tändspolen, kan detta ha orsakat detta problem? Eller var det bara en vanlig tur att den starta och går som vanligt?

Jag spraya med el spray massvis så vattnet rann ur och starta och den gick felfritt?

Snälla någon kunnig svara, kanske pettson :D

Kristoffer.
Crip273 skrev:Update! Jag tittade idag när jag slutade jobbet! Och jag kan säga såhär, det var vatten i tändspolen, kan detta ha orsakat detta problem? Eller var det bara en vanlig tur att den starta och går som vanligt?

Jag spraya med el spray massvis så vattnet rann ur och starta och den gick felfritt?

Snälla någon kunnig svara, kanske pettson :D

Kristoffer.
Det var fan bara en vanlig tur, nu dog den igen.. (varm)
kebabpizza skrev:Hur har du fått vatten i tändspolen? Sprickbildning? Då är den nog körd i vilket fall som helst.
Ok. Jag lossade kabeln som går från tändspolen till fördelaren, och den hatten var blöt när jag tog ut den. Jag tog 5-56 liknande och spraya för fullt där och sedan starta, funkade ett tag men dog sedan!!!

Kan det vara så att den är trasig, tändspolen????
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]