Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nudie
Väntar ivrigt på min nyss beställda XC60 2,4D Summum...

Bild

Bild

- Savile grå metallic
- Mörkgrått läder
- Automatlåda
- Stötfångarhorn fram
- Skidplate bak
- Tröskeldekor
- 19" Achilles i Silverstone matt
- High Performance ljudanläggning
+ ytterligare några småsaker...

Har någon erfarenhet av motorn? I synnerhet i XC60? Har aldrig provkört men hoppas på en glad överraskning i oktober/november... :)
av XCThord
Stort grattis! :D

Jag tror att du har gjort ett grymt bra val. Jag skulle dock valt automat iom att jag dagligen kör i stads-/kötrafik i Stockholm, vilket blir lite jobbigt med kopplingen...
av XCThord
XC90_Executive skrev:
nudie skrev:- Automatlåda
Haha, vilken miss :wink:

Isåfall har du, enligt min mening, gjort ett ännu bättre köp :D
av LOTEZ
Kan bara säga att nya 175hk är en grymt sjysst motor i XC60 tillsammans med autolåda och framhjulsdriften.

Har ägt en XC90 innan, saknar den lite, och tänkte beställa en xc60 innan jag beställda en ny v70.

Anledningen = Fulare inredning i en bil med pris från 350k och uppåt får man leta efter. Den är verkligen den fulaste bil jag vet om just nu. Invändigt alltså...

Lotez
av nr7
Räknas det som en DRIVe om man väljer automatlådan?

Jag har fått för mig att det bara skulle gälla den manuella på grund av högre förbrukning med automat, men blir glad om jag har fel. :)
Användarvisningsbild
av poseidon
nr7 skrev:Räknas det som en DRIVe om man väljer automatlådan?

Jag har fått för mig att det bara skulle gälla den manuella på grund av högre förbrukning med automat, men blir glad om jag har fel. :)
Alltså det är ju ingen miljöbil....
av Lövet
DRIVe konceptet är totalt urvattnat vid det här laget. Sitter ju för satan på 2,5FT och törstigare än så blir det inte på den här sidan en pansarvagn.

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]