Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av erindell
Köpte en S80 för drygt 4 månader sedan, har inte haft några problem med den tills nu.
Allt började med att det stog "Prestanda Reducering" på färddatorn, så stängde av bilen kollade oljan
(det var lite kvar så fyllde på). Bilen rullade på som vanligt och efter 2 dagar fick jag samma felmeddelande
igen, så stängde av bilen och kollade oljenivån (det såg bra ut). Därefter när jag skulle starta bilen
började oljetryckslampan lysa och nu stog det "Motorservice Erfodras", måste man dra in till en verkstad för att
kolla vad som är strul. Eller kan man koppla upp sig mot bilens datorbox för att felsöka själv?

Info:
S80 2,4 T
2001
Automat
Användarvisningsbild
av midnight
Hej!
Skriv in service erfodras i rutan som det står kategori och sök. Ifall någon annan har haft samma fel som dig, då vet du ungefär vad det rör sig om kanske :-)-) Annars finns det duktiga killar här i forumet som kanske svarar dig.
Användarvisningsbild
av wissel
Hejsan erindell. Välkommen till forumet.
Du hade en fundering på att koppla upp dig själv på bilen, jovisst går det. Kolla på http://www.bsr.se
och kolla deras Felkodsläsare, kostar runt 1400 pix men är rätt snabbt betald då felsökningsavgifterna på Volvoverkstäderna kan vara allt från 350 - 800 pix Ouups. Det är en god idé att i din signatur skriva in lite mera uppgifter om din bil o var du bor så är det lättare att fundera. Typ vilken motor, vilken årsmodel, hur många bil och ifall du bor nära så man kan erbjuda hjälp med till exempel att läsa av felkoder osv.
I ditt läge är det nog så att felkodsavläsning är ett måste eljest blir det bara vilda gissningar. :-)-)
av erindell
Tack för svaren!
Tror att jag ska vänta med att köpa en felkodsläsare eftersom bilen snart ska säljas. Är intresserad om att få hjälp av dig Wissel. Jag skickar iväg ett PM till dig med mera info så kan vi disskutera mera!
Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]

webasto doserpump v70n 07

10€ på Aliexpress

Kylarvatten läckage Volvo 940

Har du "spännt up" vattenpumpen mot[…]