Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MiRå
Har haft problem med bilen att den dog vid kosningar och orolig tomgång vid stillastående som slutade med att bilen bara dog och när man körde så var det inget klös i den. Fick även motorstyrninglampan att lysa kollade felkoderna och fick felarm på luftmassemätaren. Kollade på detta forum och såg att någon hade köpt
luftmassemätare ifrån biltema. köpte en där ifrån satte dit den och fick igång bilen men problemet jag har nu är
att jag har väldigt låg tomgång ca:500-600 rpm har även problem vid gaspådrag trycker man ner gasen så tar det
ca: 1 sek innan den reagerar skall tillägga att bilen är chippad och det fungerade riktigt innan detta hände. Jag undrar ifall det är skillnad på eftermaknads massemätare och boschs orginal.
Användarvisningsbild
av midnight
Tjenare MiRå!
Ser att du bytt LMM:en och har lite problem. Här på forumet läser man att man ska nolla adaptionen efter en sådan operation. Och de som påstår detta är sådana som kan volvo. Man rycker ur säkringen til ECM:en i 10 min, på min bil är det säkring nr:23 under huven. Prova gör ju ingenting. I annat fall så kanske du måste in och uppgradera mjukvaran som görs på volvo eller någon annan stans som de har prylar till sådant.
MVH// Leffe.
av MiRå
Har redan testat detta utan lycka samma problem iallafall. Tog och beställde en ny luftmassemätare i från skruvat.se
då beställde jag bosch orginal fick den idag satte i den och problemen försvann tyligen så fungerade inte biltemas pirat på min bil. jag vill ändå tacka för tipset.

Nej det är en gängad plugg, ser ut lite […]

En (4T) motor som har lägre lyft men ungef&au[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]