Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Hejsan.
Jag har precis köpt en fin fin 855 och behöver lite tips.
Jag har ett slutsteg och en baslåda som jag vill få in i den men vette tusan hur man drar elen ifrån batteriet till
slutsteget som jag kommer ha i bakluckan och sen vart det finns en fin jord punkt som man kan ha lite diskret.
Sen tänkte jag även passa på att fråga vart man kan dra on off kabeln ifrån baken? Remote kabeln alltså,
Jag vette tusan vilken kabel jag ska dra den ifrån bak på stereon nämligen och vill inte kortsluta bilen =(
Tacksam för tips.

Mvh Ampe
Sen tänkte jag även passa på och se om det finns nån chans att koppla in ett extra slutsteg till 2 6´9or och om man kan koppla in dom i stolparna bak på något snyggt sätt? alltså om någon har byggt nån ram till dom som ser hyffsat nice ut? Och sen vad är det för högtalare i bakdörren? Har provat 5-25 som inte passar och 6-5 or och dom passade inte. Vill juh ha bra ljud nu när man har en ny bil =)
Efter att ha läst lite poster här på forumet så kollade jag och slet med ett hål på passagerar sidan, men där satt sladden till Kupefläkten och 3 andra kablar så det var kört, sen hörde jag om ett hål under säkringslådan, är det bara att skruva bort den eller måste man ta bort minus polen och tjaffs? Jag vill så gärna få igån ljudet på denna bilen och hoppas på lite tipps.
Mvh Ampe
Ingen som vet någonting? =)
Var hos Brl och dom sa att man kunde ta bort säkringslådan och där skall det finnas en genomförning så jag ska väll kolla på det och hoppas på det bästa. Sen borde allt vara enkelt, bara jag får in elen, minus polen är redan inkopplad ifrån fästet på baksätet, baslådan är popnitad i bagaget så nu blir det snart dunka dunka.
Mvh Ampe
Cigg-uttag maxström?

Det är riktigt att max belastning på 12[…]

V90 problem släpvagnsbelysning

Det är ganska enkelt att göra på e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvår[…]

Precis! Man kan hävda att det är kö[…]