Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av len
hej
Kör min andra D5 nu. Tycker den är ryckigare, ungeför som det ibland är vattensskadad diesel??
Ibland lugnt 120 på motorväg känns det som lite obalans. Känns i automatspaken och i sätet. Men däcken är ok.
Vid motorbroms kan man känna kraftifga ryck i karossen som om det är ojämn motor eller annat i drivlinan? Lite "pumpande" motorbroms ungeför som en misständande bensinmotor ( eller avgassmällande MC).
Den har gått 5000 mil och jag har känt av det en stund, Bilia provkör och tycker att allt är normalt.
På min förra D5 hade jag inte dessa "ryckningar" ( körde den 16 000 mil).
Någon som känner igen sig eller är jag ensammen med detta
av EFI93
Har en gammal 855 den rycker ofta och det tog ett tag innan jag kom på att det är AC pumpen som slår till och från.
Men det har jag inte känt i någon nyare bil.
av Fatboy03
Känner igen det du skriver. Våran xc60 D5 rycker vid ca 120 km någon gång ibland lagom så det känns. Känns lite som misständning.
Har haft inne på volvo men dom löste inte problemet, har du lyckats få ordning på din ? Tacksam om du kan ge råd på problemet.

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]

V502.0D spridarfråga

Om du skriver var i landet det är , kanske k[…]

ad 1: På en 1-10 skala , där Volvo240 […]