Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av RoyH745
Hur får man loss instrumentpanelen på en 745:a Glt-91? Skruvarna som håller instrumenthuset i nederkanten sitter ju bakom en sarg som jag inte kan få loss. I sargens sidor sitter hål. Här har jag tryckt in en skruvmejsel och känner att jag trycker undan en låsfjäder. Trots det får jag inte ut sargen. Sitter den med ngn annan spärr? Tacksam för råd. Roy
Användarvisningsbild
av Ticken
hej!

tror att på din bil så ser det likadant ut som på min 945 -92! det låter iaf så på din beskrivning.
du gör helt rätt, men det sitter ett hål på andra sidan sargen också, så tryck in båda med två små petmejslar. tryck så du känner "clipsen" bakom trycks in. Sen drar du ut sargen rakt ut.
Dom kan sitta rätt bra, men dom är gjorda av metall, och det är clipsen också så var inte rädd att ta i lite! Jag brukar trycka neråt längst in mot visarna och sen dra ut, inbillar mig att jag får mer fäste med fingrarna att dra då.

lycka till!

/Ticken
Användarvisningsbild
av camaro69
Med våld och vaselin går det mesta.

Typiskt för dåliga hjullager brukar var[…]

Hej alla glada! En liten fråga till grabben[…]

Strålkastarbyte

Tack för en riktigt bra och informativt "[…]