Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av eke
skulle fylla på med olja å spolarvätska idag. två dagar innan besiktning.
då går vajern till huv öppningen av någonstans på mitten.. vad gör jag? hur får jag fatt i den?
och finns det nåt sätt jag kan öppna huven utan att dra i vajern? lite smått panik eftersom besiktning är
på tisdag å kan jag inte öppna huven då är det ju lite illa...
av kire1111
Jobbigt läge :shock: Lär nog få åka till en verkstad kan jag tänka, eller om man kan komma åt låset underifrån på nått sätt... slå sönder grill å öppna manuellt är väl kanske det sista tipse..
Användarvisningsbild
av tompa76
Hei!

Jag hade samma problem i vintras, då vajern gick av i kylan! Mitt råd ta sönder lite av grillen längst till höger eller hur du vill.Så du får in handen och kan öppna . Min vajer pajade i vintras jag grubblade länge . Men fanns inget riktigt att göra. Omöjligt enligt min mening att komma underifrån eller öppna genom lirkning. Har prövat och jag har små händer. Jag tog sönder grillen köpte en grill på skroten som finns mängder av till ok pris..så behöver man inte grubbla mer// Mvh Tompa .
av eke
lyckades "bända" upp grillen så jag kom åt skruvarna den satt me. lossade lås mekanismen och kunde öppna huven.

fick sen plocka bort innerskärm och lite för att sätta dit den nya vajern.

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!