Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

japp städa och tvätta bilen noga idag och efter ha damsugit under stolarna så lyser SRS lampan.Antar jag har kommit åt någon kabel där under? Har för mig jag läst om det tidigare att kabel där under kan gå av eller var det inte så ??:-/
ska kika lite nogare imorgon men tänkte kasta lite tankebollar med er här inne om det först....
alla kablar satt där de ska och ser hela ut.Får bli en tur till bilia och läsa lite felcoder då
så man ser vart det felar :cry:
Stod med steron på och fick ta start hjälp så kanske fick det någon knäpp så man måste in radera felkoder få få lampfan slockna! jag koppla ej startkablar fel!!!
Grammse skrev:japp städa och tvätta bilen noga idag och efter ha damsugit under stolarna så lyser SRS lampan.Antar jag har kommit åt någon kabel där under? Har för mig jag läst om det tidigare att kabel där under kan gå av eller var det inte så ??:-/
ska kika lite nogare imorgon men tänkte kasta lite tankebollar med er här inne om det först....
Exakt samma sak som hände mig för ett par veckor sedan i min V70 -99 Jag har oxå kollat alla kontakter/kablar och det enda jag skulle kunna tänka mig är att nån kontakt "glappat" lite. Måste jag nu släcka på volvo?
Hörde nån polare bubbla om att man kunde ta bort minuspolen på batteriet en stund??
jag har lossat minus men det hjälpte inte.ska kolla med bilia när jag får tid åka ner dit.
Tror inte det raderas av bara plocka minus kabeln en stund.
återkommer när jag fått svar, förhoppningsvis ska jag hinna kolla denna veckan :roll:
Hur gick det med lampan?
Jag har dammsugit jag med och fick samma resultat vilket föranledde ett besök för avläsning där det stod att det inte fanns någon signal mellan förarsidans sips bag och styrenheten. :(
Nu åker man på en koll på verkstan..
Semesterkassan tryter :evil:
Min började lysa innan semester, åkte till verkstan och efter lite problem så lyckades de släcka lampan till slut, systemet hade satt 3 felkoder..... nu 400 mil senare så var kvinnan ute och dammsög bilen och lampan började lysa igen. Om det hade varit fel första gången så borde lampan har börjat lysa nästan direkt efter släckningen(?)
Bara att åka till verkstan igen och släcka och påminna kvinnan att inte dammsuga under sätena.... eller har någon annan en bättre förklaring?
Ja det är tydligt att det är ett känsligt ställe att dammsuga på. Jag släckte mina koder på volvo och de kom inte tillbaka efteråt, men meken ville kolla varför och det skulle givetvis kosta lite till.
Jag sa bara att han skulle släcka koderna och så fick jag se om de kom tillbaka.
Han sa att sensorn för airbagsystemet sitter under mittkonsollen under facket där man förvarar saker, men jag tror att det är så att när man dammsuger nära alla kablage under stolen så blir det statisk elekticitet och det slår ut det "känsliga systemet".
Rätt eller fel ??:-/
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw