Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av exige
Hej, jag har en Volvo V70 02a

Jag har länge misstänkt att de har varit lekage mellan motor och växellåda, men efter att ha tagit av vänster framhjul har jag börjat misstänka att de är där drivaxelen går in i växellådan. Anledningen till att jag misstänkte lekage mellan motor och låda är pga ett motorbyte då jag behöll den gamla lådan. Men den verkar vara tät, och det verkar som att de rinner olja uppe ifrån Axelen ner till underkant av växellådan.

Var köper man bäst en annan drivaxel? Finns de någon packningssats man kan byta isället kanske?
av Hjördis från Finland
Om det är växellådsolja som läcker är det inget fel på din drivaxel utan du måste endast byta packningen där drivaxeln går in i vlådan. En billig sak som för en händig tämligen enkelt går att byta själv.
av exige
Hjördis från Finland skrev:Om det är växellådsolja som läcker är det inget fel på din drivaxel utan du måste endast byta packningen där drivaxeln går in i vlådan. En billig sak som för en händig tämligen enkelt går att byta själv.
Fan vad bra! Tack förhjälpen, ska genast kika på detta. har ju en far som är mekaniker som kommer hem i från semestern till helgen, då får han helt enkelt fixa det. :)
Uppvärmda vindrutespolare.

Det är spolarslangen som är uppvärm[…]

Felparkering...

@sewen , Äh, be de skicka bilden till dig f[…]

10 mil tog det innan nivån uppdaterades i in[…]

Det beror lite på vad för batteri d&aum[…]